Social media : Strategi och användning av sociala medier i kulturorganisationer
Weckman, Maxine (2012)
Weckman, Maxine
Yrkeshögskolan Novia
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205219021
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205219021
Tiivistelmä
Sosiaalisessa mediassa on kyse viestinnästä, ei tiedon välittämisestä. Nyky‐yhteiskunnassa sosiaalinen media on erinomainen kanava, jonka avulla voidaan kommunikoida asiakkaitten kanssa reaaliajassa. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, mitä sosiaalinen media on ja mitkä sen yleisimmät kanavat ovat, ja miten kulttuuriorganisaatiot käyttävät niitä omassa toiminnassaan. Opinnäytetyön tarkoituksena on laatia myös strategia sosiaalisen median käyttöä varten, joka toimii tarkistuslistana mille tahansa organisaatiolle. Sosiaalisen median strategia on osa työn teoriaosaa.
Lopputyön tuloksen perusteella voidaan päätellä, että sosiaalinen media ei ole vielä ollut niin suuri menestys kulttuurialalla, mutta ne jotka käyttävät sosiaalista mediaa käyttävät sitä ahkerasti.
Lopputyön tuloksen perusteella voidaan päätellä, että sosiaalinen media ei ole vielä ollut niin suuri menestys kulttuurialalla, mutta ne jotka käyttävät sosiaalista mediaa käyttävät sitä ahkerasti.