Pelisisällön kehittäminen karttaeditorilla : Case: Starcraft 2 -peliohjelma
Niemistö, Niko (2012)
Niemistö, Niko
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060411398
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060411398
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä perehdytään tietokonepelin sisällön muokkaamiseen. Tässä tapauksessa kyse on uuden kartan luomisesta niillä ehdoilla, joita editori tarjoaa.
Opinnäytetyön aiheena oli suunnitella ja toteuttaa Starcraft 2 -tietokonepeliin modikartta pelin omalla Starcraft 2 editor -ohjelmalla. Starcraft 2 on yhdysvaltalaisen Blizzard Entertaimentin kehittämä ja valmistama RTS-tietokonepeli, joka julkaistiin 2010 PC-alustalle.
Opinnäytetyössä selvennetään mikä on modi. Työssä selvennetään myös modin hyödyt sekä pelaajalle että pelintekijälle. Työssä opetellaan käyttämään editoria ja opeteltujen asioiden pohjalta suunnitellaan ja toteutetaan modi Starcraft 2 -peliin.
Opinnäytetyön aiheena oli suunnitella ja toteuttaa Starcraft 2 -tietokonepeliin modikartta pelin omalla Starcraft 2 editor -ohjelmalla. Starcraft 2 on yhdysvaltalaisen Blizzard Entertaimentin kehittämä ja valmistama RTS-tietokonepeli, joka julkaistiin 2010 PC-alustalle.
Opinnäytetyössä selvennetään mikä on modi. Työssä selvennetään myös modin hyödyt sekä pelaajalle että pelintekijälle. Työssä opetellaan käyttämään editoria ja opeteltujen asioiden pohjalta suunnitellaan ja toteutetaan modi Starcraft 2 -peliin.