Kylmähuoneen menestymismahdollisuudet hotellipalveluna Dubaissa
Pio, Emma (2012)
Pio, Emma
Saimaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012090313366
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012090313366
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää suomalaisen kylmähuonepalvelun menestymismahdollisuudet Dubaissa. Toimeksiantajayrityksellä on hyvät lähtökohdat palvelun viennin aloittamiselle, koska sillä on jo olemassa olevat liiketoimintasuhteet Dubaihin.
Opinnäytetyön tavoitteena oli, että toimeksiantajayritys voisi hyödyntää niin teoriaosuutta kuin kyselyillä saatuja tuloksia tehdessään päätöstä kylmähuoneen viemisestä Dubaihin. Toimeksiantajayritys tarvitsi markkinatutkimusta kylmä-huoneen vientipäätöksen pohjalle.
Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista, eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin yrityksen kansainvälistymistä, uuden tuotteen vientiä, lanseerausta, ostokäyttäytymistä ja asiakkaiden arvoja.Teoriaosuudella muodostettiin kehys uuden palvelun viemiselle ulkomaille. Teoriaosuudessa aineistona käytettiin kirjallisuutta ja tieteellisiä artikkeleita.
Työn empiirinen osa toteutettiin lähettämällä kahteen dubailaiseen hotelliin kyselylomakkeita. Kyselylomakkeen kysymykset pohjautuivat arvoihin. Empiriaosuuden tulokset perustuvat kyselyistä saatuihin vastauksiin. Työn lopussa kerrotaan tulosten yhteenveto ja arvioidaan niiden luotettavuutta ja käyttökel-poisuutta.
Hyväksyttyjä vastauksia hotelleista saatiin 107 kappaletta. Vastauksista käy ilmi, että kyselyyn vastanneet henkilöt pitävät itselleen tärkeänä terveysvaikutuksia ja palvelun tuomaa kokemusta. Tutkimuksen avulla selvisi, että tärkeitä vaikuttimia hotellipalvelun käytölle oli myös muun muassa palvelun laatu.
Opinnäytetyön tavoitteena oli, että toimeksiantajayritys voisi hyödyntää niin teoriaosuutta kuin kyselyillä saatuja tuloksia tehdessään päätöstä kylmähuoneen viemisestä Dubaihin. Toimeksiantajayritys tarvitsi markkinatutkimusta kylmä-huoneen vientipäätöksen pohjalle.
Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista, eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin yrityksen kansainvälistymistä, uuden tuotteen vientiä, lanseerausta, ostokäyttäytymistä ja asiakkaiden arvoja.Teoriaosuudella muodostettiin kehys uuden palvelun viemiselle ulkomaille. Teoriaosuudessa aineistona käytettiin kirjallisuutta ja tieteellisiä artikkeleita.
Työn empiirinen osa toteutettiin lähettämällä kahteen dubailaiseen hotelliin kyselylomakkeita. Kyselylomakkeen kysymykset pohjautuivat arvoihin. Empiriaosuuden tulokset perustuvat kyselyistä saatuihin vastauksiin. Työn lopussa kerrotaan tulosten yhteenveto ja arvioidaan niiden luotettavuutta ja käyttökel-poisuutta.
Hyväksyttyjä vastauksia hotelleista saatiin 107 kappaletta. Vastauksista käy ilmi, että kyselyyn vastanneet henkilöt pitävät itselleen tärkeänä terveysvaikutuksia ja palvelun tuomaa kokemusta. Tutkimuksen avulla selvisi, että tärkeitä vaikuttimia hotellipalvelun käytölle oli myös muun muassa palvelun laatu.