Levi Strauss Suomessa : Brändin suosio nyt ja tulevaisuudessa
Salminen, Jenni (2012)
Salminen, Jenni
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112616458
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112616458
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on saada käsitys Levi Straussin nykyisestä suosiosta Suomessa sekä kehittää mahdollisia parannusehdotuksia brändin näkyvyyden parantamiseksi. Yhteistyöyrityksenä työssä on Levi Strauss Finland. Työn ensimmäisessä osassa keskitytään kahteen kyselyyn, jotka kartoittavat brändin nykyistä tilannetta Suomessa. Toisessa osassa käsitellään esimerkkejä markkinointikanavista ja -keinoista, joiden avulla voitaisiin lisätä Levi Straussin näkyvyyttä ja sitä kautta myös kasvattaa brändin suosiota Suomessa.
Levi Strauss Finland määritteli heille haastavimmaksi loppukäyttäjäryhmäksi 30-vuotiaat aikuiset, joihin keskityttiin tässä työssä. Tutkimusosa jaettiin kahteen erilliseen kyselyyn: loppukäyttäjä- ja myyjäkyselyyn. Tutkimuksessa käytettiin niin kvalitatiivisia kuin kvantitatiivisiakin tutkimusmenetelmiä. Markkinointiviestinnän osuudessa käytettävien esimerkkien taustalla vaikuttivat muun muassa tekijän omat kokemukset eri markkinointikeinojen käytöstä musiikkialalla, etenkin oman yhtyeen mainostamisessa ja markkinoinnissa. Työhön kuului myös yhteistyöyritykselle jo entuudestaan tuttujen markkinointitapojen kehittäminen.
Kyselytutkimukset olivat luonteeltaan kartoittavia. Kyselytutkimukset toteutettiin internetin kautta. Loppukäyttäjäkyselyn vastaukset saatiin Facebook-tapahtuman kautta, joka luotiin tutkimusta varten. Vastauksia saatiin yli 300 kappaletta, mikä lisäsi tutkimuksen arvoa ja luotettavuutta. Myyjäkysely jaettiin linkkinä sähköpostitse eri jälleenmyyjille ja heidän myymälöihinsä. Tähän kyselyyn vastauksia saatiin 11 kappaletta.
Tutkimusten tuloksista voidaan päätellä, että Levi Strauss menestyy Suomen markkinoilla hyvin. Kuitenkin melko vähäisen esilläolon ja mainonnan vuoksi työssä esitetään kehitysideoita, joista olisi mahdollisesti apua yrityksen toiminnassa. Kehitysideoiden tarkoituksena on herättää ajatuksia erilaisista keinoista, joita käyttämällä Levi Strauss Finlandin ja koko brändin suosiota voitaisiin lisätä entisestään.
Levi Strauss Finland määritteli heille haastavimmaksi loppukäyttäjäryhmäksi 30-vuotiaat aikuiset, joihin keskityttiin tässä työssä. Tutkimusosa jaettiin kahteen erilliseen kyselyyn: loppukäyttäjä- ja myyjäkyselyyn. Tutkimuksessa käytettiin niin kvalitatiivisia kuin kvantitatiivisiakin tutkimusmenetelmiä. Markkinointiviestinnän osuudessa käytettävien esimerkkien taustalla vaikuttivat muun muassa tekijän omat kokemukset eri markkinointikeinojen käytöstä musiikkialalla, etenkin oman yhtyeen mainostamisessa ja markkinoinnissa. Työhön kuului myös yhteistyöyritykselle jo entuudestaan tuttujen markkinointitapojen kehittäminen.
Kyselytutkimukset olivat luonteeltaan kartoittavia. Kyselytutkimukset toteutettiin internetin kautta. Loppukäyttäjäkyselyn vastaukset saatiin Facebook-tapahtuman kautta, joka luotiin tutkimusta varten. Vastauksia saatiin yli 300 kappaletta, mikä lisäsi tutkimuksen arvoa ja luotettavuutta. Myyjäkysely jaettiin linkkinä sähköpostitse eri jälleenmyyjille ja heidän myymälöihinsä. Tähän kyselyyn vastauksia saatiin 11 kappaletta.
Tutkimusten tuloksista voidaan päätellä, että Levi Strauss menestyy Suomen markkinoilla hyvin. Kuitenkin melko vähäisen esilläolon ja mainonnan vuoksi työssä esitetään kehitysideoita, joista olisi mahdollisesti apua yrityksen toiminnassa. Kehitysideoiden tarkoituksena on herättää ajatuksia erilaisista keinoista, joita käyttämällä Levi Strauss Finlandin ja koko brändin suosiota voitaisiin lisätä entisestään.