Asiakastyytyväisyyskysely majoituksen laadusta. Case: Kainuun Rastiviikko
Haataja, Petra-Pauliina; Kurula, Salla (2012)
Haataja, Petra-Pauliina
Kurula, Salla
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121419508
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121419508
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on tutkia Kainuun Rastiviikon tarjoaman majoituksen laatua. Kyseessä on asiakastyyty-väisyystutkimus, joka toteutettiin kevään 2012 aikana. Vastaajina toimivat Kainuun Rastiviikolla kävijät. Tutkimus toteutettiin internetkyselynä. Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, mitä kehitettävää Kainuun Rastiviikkolla on majoitustarjonnassaan ja ja mitkä asiat toimivat jo hyvin asiakkaiden mielestä.
Opinnäytetyömme tutkimus on pääsääntöisesti kvantitatiivinen. Lisäsimme kyselyyn myös muutamia avoimia kysymyksiä, jotta vastaajien suoria mielipiteitä ja kehitysehdotuksia saataisiin mukaan. Tutkimus toteutettiin Kai-nuun Rastiviikon verkkosivujen avulla. Lähestyimme aikaisempia kävijöitä sähköpostitse; markkinoimme asiakastyytyväisyyskyselyä ja kerroimme mistä sen voi löytää. Sähköpostiosoitteet saimme Kainuun Rastiviikon asiakasrekisteristä. Lisäsimme kyselyyn vastaamisen mielekkyyttä mahdollisuudella voittaa tuotepalkintoja.
Vaustauksia kyselyymme saimme 100 kpl.
Asiakastyytyväisyyskyselymme vastaukset olivat suurimmilta osin positiivisia. Majoituksen varaamiseen ja majoituksen laatuun oltiin pääsääntöisesti tyytyväisiä ja erittäin tyytyväisiä. Kainuun Rastiviikon verkkosivuja kehuttiin niin informaation lähteenä kuin majoituksen varaamisessa apuna olemisessa.
Opinnäytetyömme tutkimus on pääsääntöisesti kvantitatiivinen. Lisäsimme kyselyyn myös muutamia avoimia kysymyksiä, jotta vastaajien suoria mielipiteitä ja kehitysehdotuksia saataisiin mukaan. Tutkimus toteutettiin Kai-nuun Rastiviikon verkkosivujen avulla. Lähestyimme aikaisempia kävijöitä sähköpostitse; markkinoimme asiakastyytyväisyyskyselyä ja kerroimme mistä sen voi löytää. Sähköpostiosoitteet saimme Kainuun Rastiviikon asiakasrekisteristä. Lisäsimme kyselyyn vastaamisen mielekkyyttä mahdollisuudella voittaa tuotepalkintoja.
Vaustauksia kyselyymme saimme 100 kpl.
Asiakastyytyväisyyskyselymme vastaukset olivat suurimmilta osin positiivisia. Majoituksen varaamiseen ja majoituksen laatuun oltiin pääsääntöisesti tyytyväisiä ja erittäin tyytyväisiä. Kainuun Rastiviikon verkkosivuja kehuttiin niin informaation lähteenä kuin majoituksen varaamisessa apuna olemisessa.