MARKETING PLAN FOR KIVIKEISARIT OY
Aho, Ville (2009)
Aho, Ville
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912026778
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912026778
Tiivistelmä
Kivikeisarit Oy on pieni kahden hengen yritys, joka myy kiviä ja kiviperäisiä tuotteita käytettäväksi puutarhoissa sekä sisätiloissa koristeellisina tai rakenteellisina elementteinä. Kyseisten tuotteiden markkinat ovat tällä hetkellä erittäin hajautuneet ja koostuvat isoista yrityksistä sekä suuresta määrästä pieniä ja keskisuuria yrityksiä.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Kivikeisareille markkinointisuunnitelma, joka olisi realistinen, kauaskantoinen ja ennen kaikkea toteuttamiskelpoinen. Konsentraationa oli esitellä markkinointiin liittyviä mahdollisuuksia ja ideoita, joita yritys voi toteuttaa kehittääkseen toimintojaan ja saavuttaakseen asettamansa tavoitteet.
Tutkimus on suoritettu käyttäen apuna sekä luetettavista lähteistä peräisin olevaa tilastotietoa, että arvostettujen kirjoittajien markkinointiteorioita. Kaikki johtopäätökset on perusteltu seikkaperäisesti.
On selvää, että Kivikeisarit pystyisi kehittämään toimintaansa panostamalla markkinointiin. Tämä opinnäytetyö luo perustan sille kuinka tämä prosessi tulisi toteuttaa ja mitä ovat saatavilla olevat toteuttamiskelpoiset vaihtoehdot.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Kivikeisareille markkinointisuunnitelma, joka olisi realistinen, kauaskantoinen ja ennen kaikkea toteuttamiskelpoinen. Konsentraationa oli esitellä markkinointiin liittyviä mahdollisuuksia ja ideoita, joita yritys voi toteuttaa kehittääkseen toimintojaan ja saavuttaakseen asettamansa tavoitteet.
Tutkimus on suoritettu käyttäen apuna sekä luetettavista lähteistä peräisin olevaa tilastotietoa, että arvostettujen kirjoittajien markkinointiteorioita. Kaikki johtopäätökset on perusteltu seikkaperäisesti.
On selvää, että Kivikeisarit pystyisi kehittämään toimintaansa panostamalla markkinointiin. Tämä opinnäytetyö luo perustan sille kuinka tämä prosessi tulisi toteuttaa ja mitä ovat saatavilla olevat toteuttamiskelpoiset vaihtoehdot.