Suomen Alkoholitukku Oy:n sähköinen liiketoiminta
Huttunen, Miika (2013)
Huttunen, Miika
Savonia-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052710919
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052710919
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä on kolme erilaista vaihetta: Aivan työn aluksi on käyty läpi internetin ja sähköisen liiketoiminnan historiaa. Sitten on tutkittu sähköistä liiketoimintaa yleisesti, sen nykytilannetta, työvälineitä ja strategiaa. On käyty läpi työvälineitä mitä Suomen Alkoholitukku Oy voisi ottaa käyttöön ja mitä he jo käyttävät. Lisäksi on tutkittu, mitä mahdollisia haittoja sähköisestä liiketoiminnasta saattaa olla.
Työn toinen vaihe on keskittynyt sosiaalisen mediaan, sen käsitteisiin, nykytilanteeseen ja työvälineisiin. On tutkittu mitä sosiaalisen median työvälineitä Suomen Alkoholitukku Oy voisi ottaa käyttöön. Sosiaalisen median työvälineistä käsittelyyn on valittu yleisimmät eli Facebook, Twitter, Youtube, LinkedIn ja blogi. Työssä on myös mietitty mitä sosiaalisessa mediassa oleminen yritykseltä vaatii.
Viimeisessä osiossa on tutkittu tarkemmin verkkosivuja. Mitkä ominaisuudet tekevät verkkosivusta hyvän ja vertailtu muutamia Suomen Alkoholitukku Oy:n kilpailijoiden verkkosivuja keskenään. Vertailussa on otettu huomioon sivujen ulkoasu, sisältö, toimivuus ja käytettävyys. Työssä on myös mietitty mitä lisäyksiä Suomen Alkoholitukku Oy voisi tehdä omille verkkosivuilleen.
Työn toinen vaihe on keskittynyt sosiaalisen mediaan, sen käsitteisiin, nykytilanteeseen ja työvälineisiin. On tutkittu mitä sosiaalisen median työvälineitä Suomen Alkoholitukku Oy voisi ottaa käyttöön. Sosiaalisen median työvälineistä käsittelyyn on valittu yleisimmät eli Facebook, Twitter, Youtube, LinkedIn ja blogi. Työssä on myös mietitty mitä sosiaalisessa mediassa oleminen yritykseltä vaatii.
Viimeisessä osiossa on tutkittu tarkemmin verkkosivuja. Mitkä ominaisuudet tekevät verkkosivusta hyvän ja vertailtu muutamia Suomen Alkoholitukku Oy:n kilpailijoiden verkkosivuja keskenään. Vertailussa on otettu huomioon sivujen ulkoasu, sisältö, toimivuus ja käytettävyys. Työssä on myös mietitty mitä lisäyksiä Suomen Alkoholitukku Oy voisi tehdä omille verkkosivuilleen.