DermaMore ammattikosmetiikkasarjan lanseeraus
Airio, Vilma (2013)
Airio, Vilma
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052911471
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052911471
Tiivistelmä
DermaMore ammattikosmetiikkasarjan lanseeraus
Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on kuvata uuden ammattikosmetiikkasarja DermaMoren lanseerausprosessi ja tehdä lanseeraussuunnitelmaehdotus DermaMoren lanseeraukselle. Opinnäytetyö toteutetaan yhteistyössä maahantuontiyritys Face Helsigin kanssa. Yritys on lanseeraamassa Suomeen uuden kosmetologeille tarkoitetun ammattikosmetiikkasarja DermaMoren. Uusi kosmetiikkasarja tulee Puolasta, ja tarkoituksena on nyt tehdä ihonhoitosarjasta Face Helsingin oma tuotesarja. Kosmetiikkasarjaan suunnitellaan ja tehdään suomalaisen lainsäädännön mukaiset pakkaukset ja pakkausmerkinnät.
Opinnäytetyössä pääpaino on lanseerausmarkkinoinnilla. Lanseerauksen tavoitteena on saada tuotteelle kaupallista menestystä. Lanseerausprosessiin kuuluvat olennaisina osina aikataulu ja olemassa oleva budjetti. Myös lähtökohta-analyysit ovat tärkeitä kartoittaa ennen kuin prosessia jatketaan. Lisäksi käsitellään pakkausta ja visuaalista markkinointia brändin kilpailukeinoina. Kosmetiikka-ala on yksi kaikkein kilpailluimmista markkinoista. Markkinoinnin avulla tehdään tuotteesta toimiva kokonaisuus. Brändin perusviestinnässä positiivisten mielikuvien ja tunteiden luominen ovat tärkeässä asemassa, sillä tuotteita myydään yhä enemmän mielikuvien perusteella. Pakkaus myy tuotetta, ja sen tehtävänä on houkutella asiakasta ostamaan tuote. Pakkaus tekee osaltaan tuoteimagoa ja varmistaa tuotteiden aitouden.
DermaMore ammattikosmetiikkasarjan lanseeraus tulee jatkumaan opinnäytetyön valmistumisen jälkeen, ja uusi sarja on tarkoitus lanseerata kosmetologeille Wanhassa Satamassa kosme-tologipäivillä 4.-5.10.2013. Työtä tullaan suoraan hyödyntämään Face Helsingin uuden kosmetiikkasarjan lanseerauksessa.
Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on kuvata uuden ammattikosmetiikkasarja DermaMoren lanseerausprosessi ja tehdä lanseeraussuunnitelmaehdotus DermaMoren lanseeraukselle. Opinnäytetyö toteutetaan yhteistyössä maahantuontiyritys Face Helsigin kanssa. Yritys on lanseeraamassa Suomeen uuden kosmetologeille tarkoitetun ammattikosmetiikkasarja DermaMoren. Uusi kosmetiikkasarja tulee Puolasta, ja tarkoituksena on nyt tehdä ihonhoitosarjasta Face Helsingin oma tuotesarja. Kosmetiikkasarjaan suunnitellaan ja tehdään suomalaisen lainsäädännön mukaiset pakkaukset ja pakkausmerkinnät.
Opinnäytetyössä pääpaino on lanseerausmarkkinoinnilla. Lanseerauksen tavoitteena on saada tuotteelle kaupallista menestystä. Lanseerausprosessiin kuuluvat olennaisina osina aikataulu ja olemassa oleva budjetti. Myös lähtökohta-analyysit ovat tärkeitä kartoittaa ennen kuin prosessia jatketaan. Lisäksi käsitellään pakkausta ja visuaalista markkinointia brändin kilpailukeinoina. Kosmetiikka-ala on yksi kaikkein kilpailluimmista markkinoista. Markkinoinnin avulla tehdään tuotteesta toimiva kokonaisuus. Brändin perusviestinnässä positiivisten mielikuvien ja tunteiden luominen ovat tärkeässä asemassa, sillä tuotteita myydään yhä enemmän mielikuvien perusteella. Pakkaus myy tuotetta, ja sen tehtävänä on houkutella asiakasta ostamaan tuote. Pakkaus tekee osaltaan tuoteimagoa ja varmistaa tuotteiden aitouden.
DermaMore ammattikosmetiikkasarjan lanseeraus tulee jatkumaan opinnäytetyön valmistumisen jälkeen, ja uusi sarja on tarkoitus lanseerata kosmetologeille Wanhassa Satamassa kosme-tologipäivillä 4.-5.10.2013. Työtä tullaan suoraan hyödyntämään Face Helsingin uuden kosmetiikkasarjan lanseerauksessa.