Taimiva-tuotemerkin tuotteistusprosessi
Valve, Noora (2013)
Valve, Noora
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013090414965
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013090414965
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Taimiva-tuotemerkin tuotteistus, joka kattaa Taimiva-tuoteperheen tuotteiden suunnittelun ja Taimiva-brändin rakentamisen. Tuotteistus tähtää Taimiva-tuoteperheen lanseeraukseen, joka tapahtui vuoden 2013 Helsingin Kevätmessuilla.
Opinnäytetyössä tuotteistus jaetaan sisäiseen ja ulkoiseen tuotteistukseen, joiden pohjalta Taimivan tuotteistus tehdään. Työssä perehdytään brändin rakentamiseen sekä sen syntymiseen vaikuttavaan kuluttajakäyttäytymiseen, josta käsitellään erityisesti ostopäätösprosessiin vaikuttavia mekanismeja.
Taimiva-tuotemerkki tuotteistettiin brändin rakentamisen ja tuotteistuksen tarjoamien työkalujen sekä kuluttajakäyttäytymisen ymmärtämisen avulla. Työskentely oli iteroivaa ja tuotannon sekä asiakkaan näkökulmat huomioitiin kaikissa päätöksissä mahdollisimman hyvin.
Opinnäytetyön konkreettisia tuotoksia ovat Taimiva-tuoteperheen tuotteet sekä markkinointimateriaalit.
Opinnäytetyössä tuotteistus jaetaan sisäiseen ja ulkoiseen tuotteistukseen, joiden pohjalta Taimivan tuotteistus tehdään. Työssä perehdytään brändin rakentamiseen sekä sen syntymiseen vaikuttavaan kuluttajakäyttäytymiseen, josta käsitellään erityisesti ostopäätösprosessiin vaikuttavia mekanismeja.
Taimiva-tuotemerkki tuotteistettiin brändin rakentamisen ja tuotteistuksen tarjoamien työkalujen sekä kuluttajakäyttäytymisen ymmärtämisen avulla. Työskentely oli iteroivaa ja tuotannon sekä asiakkaan näkökulmat huomioitiin kaikissa päätöksissä mahdollisimman hyvin.
Opinnäytetyön konkreettisia tuotoksia ovat Taimiva-tuoteperheen tuotteet sekä markkinointimateriaalit.