Brändi-identiteetti bändin tunnuksen suunnittelun perustana : Case: Skulduggery
Ylönen, Riina (2013)
Ylönen, Riina
Savonia-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112217812
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112217812
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä perehdyttiin käsitteeseen brändi ja brändi-identiteetin määrittelyn merkitykseen brändin rakennusprosessissa osana kuopiolaisen, progressiivista rockia soittavan bändin tunnuksen suunnittelua. Työssä pohdittiin legendaarisen rock-bändin esimerkin kautta sitä, mitä brändiksi muodostuminen bändiltä vaatii sekä sitä, millaisia ominaispiirteitä progressiivista rockia soittavien bändien tunnuksissa on.
Teoriaosuudessa ei käsitelty brändin tunnetuksi tekemiseen tähtäävää strategioiden tai markkinoinnin suunnittelua, vaan pysyttiin tunnuksen suunnittelun kannalta olennaisimman alueen, eli brändi-identiteetin, ympärillä.
Tietoa aihealueista kerättiin brändin rakentamista ja visuaalisten ilmeiden suunnittelua käsittelevästä lähdekirjallisuudesta sekä internetistä. Lisäksi työn tekijällä oli omakohtaista kokemusperäistä tietoa yritysilmeen suunnittelusta.
Teoriaosuudessa ei käsitelty brändin tunnetuksi tekemiseen tähtäävää strategioiden tai markkinoinnin suunnittelua, vaan pysyttiin tunnuksen suunnittelun kannalta olennaisimman alueen, eli brändi-identiteetin, ympärillä.
Tietoa aihealueista kerättiin brändin rakentamista ja visuaalisten ilmeiden suunnittelua käsittelevästä lähdekirjallisuudesta sekä internetistä. Lisäksi työn tekijällä oli omakohtaista kokemusperäistä tietoa yritysilmeen suunnittelusta.