Mobiili- ja digitaalipalvelut myynnissä ja markkinoinnissa : Case: Asokodit
Ursin, Tuomas (2013)
Ursin, Tuomas
Savonia-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121020637
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121020637
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin Asokodeille. Asokodit on asumisoikeusasuntoja omistava yritys. Työn aiheena oli tutustua, ar-vioida ja kehittää Asokotien mobiili- ja digitaalisia palveluita.
Opinnäytetyön alussa on tutustuttu asumisoikeusjärjestelmään, joka jää yleensä tunnetuimpien asumismuotojen eli vuokra-ja omistusasumisen varjoon. Samalla tutustutaan Asokotiin yrityksenä.
Seuraavaksi opinnäytetyössä tutustutaan Asokotien käyttämiin markkinointikeinoihin, ja käydään läpi digitaalisen ja mobiilimarkkinoinnin pääpiirteet. Samalla myös tutustutaan Asokotien olemassa oleviin palveluihin ja kuinka niitä hyödynnetään liiketoiminnassa. Lopuksi esitän kehitysideoita kuinka mobiili- ja digitaalimarkkinointia saadaan tehos-tettua.
Miltei kaikki Asokotien hallussa oleva informaatio asiakkaista, kiinteistöistä ja yhteyistyökumppaneista sekä työhön tarvittavat työkalut ovat toiminnanohjausjärjestelmässä. Toiminnanohjausjärjestelmään tutustutaan myyjän näkö-kulmasta ja käydään läpi toiminnot, joita myyjät käyttävät päivittäin asumisoikeusasuntojen myynnissä.
Viimeiseksi tutustutaan Asokotien käyttämiin mobiili-palveluihin ja esitetään kehitysehdotuksia, joilla voidaan tehos-taa nykyisten palveluiden tuottavuutta ja asiakaslähtöisyyttä. Esitän myös täysin uusia ideoita, joita voidaan hyö-dyntää myynnissä ja markkinoinnissa.
Opinnäytetyön alussa on tutustuttu asumisoikeusjärjestelmään, joka jää yleensä tunnetuimpien asumismuotojen eli vuokra-ja omistusasumisen varjoon. Samalla tutustutaan Asokotiin yrityksenä.
Seuraavaksi opinnäytetyössä tutustutaan Asokotien käyttämiin markkinointikeinoihin, ja käydään läpi digitaalisen ja mobiilimarkkinoinnin pääpiirteet. Samalla myös tutustutaan Asokotien olemassa oleviin palveluihin ja kuinka niitä hyödynnetään liiketoiminnassa. Lopuksi esitän kehitysideoita kuinka mobiili- ja digitaalimarkkinointia saadaan tehos-tettua.
Miltei kaikki Asokotien hallussa oleva informaatio asiakkaista, kiinteistöistä ja yhteyistyökumppaneista sekä työhön tarvittavat työkalut ovat toiminnanohjausjärjestelmässä. Toiminnanohjausjärjestelmään tutustutaan myyjän näkö-kulmasta ja käydään läpi toiminnot, joita myyjät käyttävät päivittäin asumisoikeusasuntojen myynnissä.
Viimeiseksi tutustutaan Asokotien käyttämiin mobiili-palveluihin ja esitetään kehitysehdotuksia, joilla voidaan tehos-taa nykyisten palveluiden tuottavuutta ja asiakaslähtöisyyttä. Esitän myös täysin uusia ideoita, joita voidaan hyö-dyntää myynnissä ja markkinoinnissa.