Asiakastyytyväisyystutkimus viihdekeilahallissa
Paldanius, Jesse (2009)
Paldanius, Jesse
Pirkanmaan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912157917
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912157917
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa viihdekeilahallissa asiakastyytyväisyystutkimus, jolla saatiin tietoa asiakastyytyväisyydestä viihdekeilahallin palvelukokonaisuuteen. Työn toinen tarkoitus oli aloittaa keräämään asiakasrekisteriä yritykselle suoramarkkinointia ajatellen.
Opinnäytetyön teoriaosuus sisältää käsitteitä asiakastyytyväisyydestä, asiakassuhteista sekä viihdekeilahallin toiminnoista. Työssä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimuskohteena olivat Nokialla sijaitsevan viihdekeilahalli Keilaamon asiakkaat. Tutkimusongelma ja kyselyn toteutuksen tarkoituksena oli selvittää, ovatko asiakkaat tyytyväisiä palveluun ja minkälainen asiakassuhde heillä yritykseen on.
Tutkimuksen tuloksista voidaan päätellä, että nykyiset Keilaamon asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä palveluun ja keilahallin toimintaan. Asiakkaat toivovat tulevaisuudessa lisää tarjouksia sekä laajempaa ruokalistaa ravintolanpuolelle. Tutkimus paljasti myös, että asiakas käyttää useampaa palvelua samanaikaisesti yhdistämällä keilauksen, baarin ja ravintolan palvelut. Asiakkaista 82 % käyttää Keilaamon palveluita 1-3 kertaa kuukaudessa tai useammin, ja suurin osa, käsittäen 76 prosenttia vastaajista oli kuullut Keilaamosta viimeksi ystävältä, mikä todistaa puskaradiomarkkinoinnin tehokkuuden.
Asiakastyytyväisyys on yritykselle elintärkeä osa-alue. Tyytyväinen asiakas palaa aina uudelleen yrityksen asiakkaaksi, tällöin asiakas on yritykselle kannattava. Tutkimus paljasti, että asiakkaat ovat tyytyväisiä palveluun, mutta baarin ja ravintolan tarjontaa pitäisi yrityksen lähteä kehittämään jatkossa, jotta asiakkaat pysyvät tyytyväisinä.
Opinnäytetyön teoriaosuus sisältää käsitteitä asiakastyytyväisyydestä, asiakassuhteista sekä viihdekeilahallin toiminnoista. Työssä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimuskohteena olivat Nokialla sijaitsevan viihdekeilahalli Keilaamon asiakkaat. Tutkimusongelma ja kyselyn toteutuksen tarkoituksena oli selvittää, ovatko asiakkaat tyytyväisiä palveluun ja minkälainen asiakassuhde heillä yritykseen on.
Tutkimuksen tuloksista voidaan päätellä, että nykyiset Keilaamon asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä palveluun ja keilahallin toimintaan. Asiakkaat toivovat tulevaisuudessa lisää tarjouksia sekä laajempaa ruokalistaa ravintolanpuolelle. Tutkimus paljasti myös, että asiakas käyttää useampaa palvelua samanaikaisesti yhdistämällä keilauksen, baarin ja ravintolan palvelut. Asiakkaista 82 % käyttää Keilaamon palveluita 1-3 kertaa kuukaudessa tai useammin, ja suurin osa, käsittäen 76 prosenttia vastaajista oli kuullut Keilaamosta viimeksi ystävältä, mikä todistaa puskaradiomarkkinoinnin tehokkuuden.
Asiakastyytyväisyys on yritykselle elintärkeä osa-alue. Tyytyväinen asiakas palaa aina uudelleen yrityksen asiakkaaksi, tällöin asiakas on yritykselle kannattava. Tutkimus paljasti, että asiakkaat ovat tyytyväisiä palveluun, mutta baarin ja ravintolan tarjontaa pitäisi yrityksen lähteä kehittämään jatkossa, jotta asiakkaat pysyvät tyytyväisinä.