Digitaalinen markkinointiviestintä : Case: Kennel Mäkiharjun digitaalinen markkinointi
Harju, Jenni (2013)
Harju, Jenni
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121321201
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121321201
Tiivistelmä
Kennel Mäkiharjun kasvattaa kahden rotuisia koiria, kultaisianoutajia ja novascotiannoutajia. Kennel on ollut toiminnassa jo lähes 30 vuotta. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia kennel Mäkiharjun digitaalista markkinointia.
Opinnäytetyön ensimmäinen tavoite oli selvittää kennelin käyttämien digitaalisten markkinointiviestintäkeinojen vaikutusta kennelin markkinointiin. Toinen tavoite oli uusien markkinointiviestintäkeinojen suunnittelu kennelille. Kolmantena tavoitteena oli tutkia nykyisten markkinointiviestintäkeinojen toimivuutta. Opinnäytetyön tehtävä oli löytää sopivimmat markkinointiviestintäkeinot.
Teoriaosuus jaetaan tässä opinnäytetyössä kahteen osaan. Ensimmäisessä teoriaosuudessa tarkastellaan markkinointiviestintää, markkinointiviestinnän suunnitteluprosessia ja media- ja suoramainontaa. Toisessa osiossa tarkastellaan digitaalista markkinointiviestintää ja kennelin käyttämiä digitaalisia markkinointiviestintäkeinoja.
Opinnäytetyön tutkimusosiossa tarkastellaan kennel Mäkiharjun digitaalista markkinointia. Ensiksi esitellään kennel ja sen toimintaa. Tämä jälkeen kerrotaan kennelin nykyisistä digitaalisen markkinointiviestinnän keinoista. Lopussa ovat tulevaisuuden suunnitelmat kennelille uusien digitaalisien markkinointiviestintäkeinojen hyödyntämisestä ja käyttöönotosta.
Opinnäytetyön ensimmäinen tavoite oli selvittää kennelin käyttämien digitaalisten markkinointiviestintäkeinojen vaikutusta kennelin markkinointiin. Toinen tavoite oli uusien markkinointiviestintäkeinojen suunnittelu kennelille. Kolmantena tavoitteena oli tutkia nykyisten markkinointiviestintäkeinojen toimivuutta. Opinnäytetyön tehtävä oli löytää sopivimmat markkinointiviestintäkeinot.
Teoriaosuus jaetaan tässä opinnäytetyössä kahteen osaan. Ensimmäisessä teoriaosuudessa tarkastellaan markkinointiviestintää, markkinointiviestinnän suunnitteluprosessia ja media- ja suoramainontaa. Toisessa osiossa tarkastellaan digitaalista markkinointiviestintää ja kennelin käyttämiä digitaalisia markkinointiviestintäkeinoja.
Opinnäytetyön tutkimusosiossa tarkastellaan kennel Mäkiharjun digitaalista markkinointia. Ensiksi esitellään kennel ja sen toimintaa. Tämä jälkeen kerrotaan kennelin nykyisistä digitaalisen markkinointiviestinnän keinoista. Lopussa ovat tulevaisuuden suunnitelmat kennelille uusien digitaalisien markkinointiviestintäkeinojen hyödyntämisestä ja käyttöönotosta.