Henkilöstöpalveluyrityksen yrityskuva
Raskila, Ella (2013)
Raskila, Ella
Vaasan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121921964
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121921964
Tiivistelmä
Opinnäytetyö rakentuu johdanto-, teoria-, ja empiriaosasta. Tutkimuksen teoriaosuuden pohjalta tehtiin tutkimukselle teoreettinen viitekehys, joka sisältää business-to-business – markkinointia, palvelua, suhdemarkkinointia, yrityksen brändiä sekä viestintää. Empiirisessä osassa esitellään tutkimuksen vaiheet, kyselylomake, tutkimusmenetelmät, tutkimuksen tulokset sekä yhteenveto ja johtopäätökset. Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Arja Raukola Oy. Työn tarkoituksena oli selvittää, minkälainen yrityskuva Arja Raukola Oy:llä on sen asiakkaiden näkökulmasta. Tutkimuksessa tutkittiin asiakkaiden mielipiteitä yrityksen palveluista ja palveluprosesseista, mielikuvia yrityksestä sekä minkälainen brändi-imago yrityksellä on. Lisäksi haluttiin selvittää, mitkä palvelun osatekijät tuovat asiakkaille eniten hyötyä ja erottuvuutta kilpailijoista. Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisella eli määrällisellä tutkimusmenetelmällä. Tutkimuksen perusjoukko koostui Arja Rau-kola Oy:n asiakasyrityksistä ja kyselylomake suunnattiin asiakasyritysten toimihenkilöille, jotka ovat olleet tekemisissä yrityksen kanssa. Tutkimustuloksista kävi ilmi, että asiakkaat mieltävät Arja Raukola Oy:n luotettavana ja asiantuntevana henkilöstöpalveluyrityksenä. Tyytyväisyys palveluiden laatuun oli myös hyvä, erityisesti asiakkaat kokivat yrityksen palvelut asiakaslähtöisinä ja työntekijät helposti lähestyttävinä. Palveluntarjoajaa valitessa asiakkaiden valintakriteerit liittyvät hyviin työnhakijoihin, aikaisempiin kokemuksiin ja palvelun ammattitaitoon.