Yrityssalo Oy:n verkkosivujen kehittämistarpeiden kartoitus
Lankinen, Antti (2014)
Lankinen, Antti
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404154373
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404154373
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on Yrityssalo Oy:n verkkosivuston kehittämistarpeiden kartoitus. Tutkimuksen kohdeyritys on Salon kaupungin elinkeinoyhtiö, yrittäjyyden palvelukeskus, jonka ydintehtäviä ovat alueen yrityspalvelut, sijoittumispalvelut sekä yrittäjäksi tähtääville suunnatut palvelut.
Opinnäytetyön tarkoituksena on kartoittaa mahdolliset kehittämistarpeet Yrityssalon verkkosivustolle sekä sisällöllisesti että sähköisten palveluiden muodossa. Tässä työssä selvitetään millaisia kehittämis- ja parantamisehdotuksia nousi Yrityssalon verkkosivuston käyttäjien keskuudesta.
Teoriaosa käsittelee yleisesti sähköistä viestintää ja verkkosivustojen kehittämistä. Empiriaosassa kerättiin havainnoimalla verkkosivuston sisältöä sekä käyttöä. Lisäksi tehtiin kyselytutkimus sähköpostin välityksellä. Kohderyhmänä oli Yrityssalon tapahtumiin osallistuneita asiakkaita sekä Yrityssalon työntekijöitä.
Keräämäni käyttäjäkokemusten sekä havaintojen perusteella laadittiin parannusehdotuksia Yrityssalon nykyisen verkkosivuston sisältöön, ulkoasuun sekä toiminnallisuuteen. Merkittävimmät kehittämiskohteet ovat verkkosivuston ulkoasun, loogisen rakenteen, tapahtumakalenterin sekä yhteydenotto- ja palautekanavan kehittäminen. Tutkimuksessa käytettyä kyselytutkimusta voidaan käyttää myös myöhemmin työkaluna tutkittaessa muita jatkokehittämistarpeita.
Opinnäytetyön tarkoituksena on kartoittaa mahdolliset kehittämistarpeet Yrityssalon verkkosivustolle sekä sisällöllisesti että sähköisten palveluiden muodossa. Tässä työssä selvitetään millaisia kehittämis- ja parantamisehdotuksia nousi Yrityssalon verkkosivuston käyttäjien keskuudesta.
Teoriaosa käsittelee yleisesti sähköistä viestintää ja verkkosivustojen kehittämistä. Empiriaosassa kerättiin havainnoimalla verkkosivuston sisältöä sekä käyttöä. Lisäksi tehtiin kyselytutkimus sähköpostin välityksellä. Kohderyhmänä oli Yrityssalon tapahtumiin osallistuneita asiakkaita sekä Yrityssalon työntekijöitä.
Keräämäni käyttäjäkokemusten sekä havaintojen perusteella laadittiin parannusehdotuksia Yrityssalon nykyisen verkkosivuston sisältöön, ulkoasuun sekä toiminnallisuuteen. Merkittävimmät kehittämiskohteet ovat verkkosivuston ulkoasun, loogisen rakenteen, tapahtumakalenterin sekä yhteydenotto- ja palautekanavan kehittäminen. Tutkimuksessa käytettyä kyselytutkimusta voidaan käyttää myös myöhemmin työkaluna tutkittaessa muita jatkokehittämistarpeita.