KAINUUN SYDÄNYHDISTYS RY:N PALVELUN TUOTTEISTAMINEN JA MARKKINOINTISUUNNITELMA
Heikkinen, Katja; Hyttinen, Pirjo (2005)
Heikkinen, Katja
Hyttinen, Pirjo
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2005
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001271628
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001271628
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuotteistaa Kainuun Sydänyhdistyksen perheohjaus sekä tehdä yhdistykselle markkinointisuunnitelma vuodelle 2006.
Teoriaosuudessa käsitellään palvelujen markkinointia, asiantuntijapalvelujen tuotteistamista sekä markkinoinnin suunnittelun vaiheita. Teoriassa perehdytään Kainuun Sydänyhdistyksen kannalta olennaisimpiin asioihin palvelujen tuotteistamisessa ja markkinoinnissa.
Empiirisessä osuudessa tuotteistettiin Kainuun Sydänyhdistyksen palveluista perheohjaus. Tuotteistamisen avulla perheohjaus konkretisoidaan sekä asiakkaille että työntekijöille. Perheohjaus konkretisoitiin palvelun sisällön kuvauksella, brandinimellä, hinnan määrittelyllä ja esitteellä.
Markkinointisuunnitelma sisältää toimenpiteet, joilla yhdistyksen kannattaa markkinoida toimintaansa tulevaisuudessa. Markkinointisuunnitelmassa otettiin huomioon Kainuun Sydänyhdistyksen käytössä olevat resurssit. Tarkoituksena on, että opinnäytetyötä voidaan hyödyntää jatkossakin Kainuun Sydänyhdistyksen palvelujen tuotteistamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa.
Teoriaosuudessa käsitellään palvelujen markkinointia, asiantuntijapalvelujen tuotteistamista sekä markkinoinnin suunnittelun vaiheita. Teoriassa perehdytään Kainuun Sydänyhdistyksen kannalta olennaisimpiin asioihin palvelujen tuotteistamisessa ja markkinoinnissa.
Empiirisessä osuudessa tuotteistettiin Kainuun Sydänyhdistyksen palveluista perheohjaus. Tuotteistamisen avulla perheohjaus konkretisoidaan sekä asiakkaille että työntekijöille. Perheohjaus konkretisoitiin palvelun sisällön kuvauksella, brandinimellä, hinnan määrittelyllä ja esitteellä.
Markkinointisuunnitelma sisältää toimenpiteet, joilla yhdistyksen kannattaa markkinoida toimintaansa tulevaisuudessa. Markkinointisuunnitelmassa otettiin huomioon Kainuun Sydänyhdistyksen käytössä olevat resurssit. Tarkoituksena on, että opinnäytetyötä voidaan hyödyntää jatkossakin Kainuun Sydänyhdistyksen palvelujen tuotteistamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa.