Asiakastyytyväisyystutkimus VIPstoren edustajille
Sikiö, Noora (2014)
Sikiö, Noora
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405127236
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405127236
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, ovatko VIPstoren edustajat tyytyväisiä yrityksen toimintaan ja mitä osa-alueita olisi erityisesti syytä kehittää. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä tuotteiden ja asiakaspalvelun laatuun sekä asiakastyytyväisyyteen. Toisena tavoitteena oli toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimus VIPstoren edustajille. Kolmantena tavoitteena oli saatujen vastauksien hyödyntäminen yrityksen toiminnan kehittämisessä ja asiakaslähtöisyyden lisäämisessä.
Kysely toteutettiin syksyllä 2013. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena. Kyselylomakkeet lähetettiin VIPstoren edustajille Webropol -ohjelman kautta vastattavaksi. Kysely lähetettiin n. 700 edustajalle ja näistä 149 vastasi kyselyyn. Vastausprosentiksi muodostui 21 %.
Asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten perusteella voidaan todeta, että edustajat ovat yleisesti ottaen tyytyväisiä VIPstoren toimintaan ja asiakaspalvelun laatuun. Suurimmaksi kehittämiskohteeksi paljastui tiedottaminen ja viestintä. Lisäksi kaivattiin lisää tapahtumia edustajille. Erityisen tyytyväisiä oltiin koirien tuotevalikoimaan ja palvelun nopeuteen. Yrityksen kokonaisarvosanaksi annettiin 8.
Kysely toteutettiin syksyllä 2013. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena. Kyselylomakkeet lähetettiin VIPstoren edustajille Webropol -ohjelman kautta vastattavaksi. Kysely lähetettiin n. 700 edustajalle ja näistä 149 vastasi kyselyyn. Vastausprosentiksi muodostui 21 %.
Asiakastyytyväisyyskyselyn tulosten perusteella voidaan todeta, että edustajat ovat yleisesti ottaen tyytyväisiä VIPstoren toimintaan ja asiakaspalvelun laatuun. Suurimmaksi kehittämiskohteeksi paljastui tiedottaminen ja viestintä. Lisäksi kaivattiin lisää tapahtumia edustajille. Erityisen tyytyväisiä oltiin koirien tuotevalikoimaan ja palvelun nopeuteen. Yrityksen kokonaisarvosanaksi annettiin 8.