Yrityksen Internet-kampanjakokonaisuus : Case: Kalustetukku -kampanjakokonaisuus
Kotka, Annamari (2013)
Kotka, Annamari
Yrkeshögskolan Novia
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060612039
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060612039
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Yrityksen Internet- kampanjakokonaisuus ja sen suunnittelu, toteutus ja arviointi. Kampanjakokonaisuus tehdään Kalustetukku Oy:lle, ja kampanjan suunnittelee ja toteuttaa turkulainen mainostoimisto Panic Marketing Oy. Työ on tehty yhteistyössä mainostoimisto Panic Marketing Oy:n kanssa.
Kalustetukku Oy ei ole koskaan ennen tehnyt näin laajalla mittakaavalla toteutettua Internet-kampanjaa. Yritys on toteuttanut ennen perinteistä markkinointia ja haluaa nyt ja jatkossa näkyvyyttä myös Internetissä ja Facebookissa.
Työn tavoitteena on dokumentoida kampanja suunnittelusta toteutusvaiheeseen sekä sen tulokset. Kampanjan raportoinnissa otetaan huomioon kaikki kampanjassa käytetyt kanavat, kuten Facebook-sivut, kampanjasivut, bannerimainonta Internetissä, sähköpostimarkkinointi ja kohdennettu mainonta. Tavoitteena on myös tarkastella mahdollisia muutoksia, joita Internet-markkinoinnin avulla on saavutettu perinteiseen markkinointiin verrattuna.
Tutkimuksen menetelmiä ovat alkuhaastattelu ja loppuhaastattelu. Menetelminä tutkia kampanjan tuloksia käytetään Facebookin seurantatyökalua sekä Google Analyticsjärjestelmää, jonka kautta nähdään, millaisia tuloksia Kalustetukun Facebook- sekä kampanjasivulla kampanja-aikana on saavutettu. Lisäksi menetelminä ovat Kalustetukun Facebook-sivuilta saadut fanien ja osallistujien kommentit kampanjasta. Alku- ja loppuhaastattelussa haastateltavana on Panic Marketingin Teemu Väliheikki, joka vastaa kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että kokonaisuudessaan kampanja suunnittelusta toteutukseen oli todella onnistunut ja tuloksiin oltiin todella tyytyväisiä. Kalustetukku Oy tulee jatkossakin käyttämään aktiivisesti Internetin tarjoamia markkinointimahdollisuuksia perinteisten markkinointitapojen ohella.
Kalustetukku Oy ei ole koskaan ennen tehnyt näin laajalla mittakaavalla toteutettua Internet-kampanjaa. Yritys on toteuttanut ennen perinteistä markkinointia ja haluaa nyt ja jatkossa näkyvyyttä myös Internetissä ja Facebookissa.
Työn tavoitteena on dokumentoida kampanja suunnittelusta toteutusvaiheeseen sekä sen tulokset. Kampanjan raportoinnissa otetaan huomioon kaikki kampanjassa käytetyt kanavat, kuten Facebook-sivut, kampanjasivut, bannerimainonta Internetissä, sähköpostimarkkinointi ja kohdennettu mainonta. Tavoitteena on myös tarkastella mahdollisia muutoksia, joita Internet-markkinoinnin avulla on saavutettu perinteiseen markkinointiin verrattuna.
Tutkimuksen menetelmiä ovat alkuhaastattelu ja loppuhaastattelu. Menetelminä tutkia kampanjan tuloksia käytetään Facebookin seurantatyökalua sekä Google Analyticsjärjestelmää, jonka kautta nähdään, millaisia tuloksia Kalustetukun Facebook- sekä kampanjasivulla kampanja-aikana on saavutettu. Lisäksi menetelminä ovat Kalustetukun Facebook-sivuilta saadut fanien ja osallistujien kommentit kampanjasta. Alku- ja loppuhaastattelussa haastateltavana on Panic Marketingin Teemu Väliheikki, joka vastaa kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että kokonaisuudessaan kampanja suunnittelusta toteutukseen oli todella onnistunut ja tuloksiin oltiin todella tyytyväisiä. Kalustetukku Oy tulee jatkossakin käyttämään aktiivisesti Internetin tarjoamia markkinointimahdollisuuksia perinteisten markkinointitapojen ohella.