Kiinteistönvälitysliikkeen digitaalisen markkinointiviestinnän kehittäminen
Suvanto, Milla (2014)
Suvanto, Milla
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402262666
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402262666
Tiivistelmä
Vuosituhannen vaihteessa ajateltiin, ettei yritys ole olemassa, jos se ei löydy internetistä. Nykyään tämä ajatus koskee myös sosiaalista mediaa. Internetistä on tullut yksi suuri keskustelu ja yritysten haasteena on miettiä, miten siellä saavutetaan markkinointiviestinnän tavoitteet.
Opinnäytetyön toimeksiantajana on kiinteistönvälitysliike, Etelä-Suomen Kiinteistönvälittäjät. Työn tarkoituksena on kehittää toimeksiantajayrityksen digitaalista markkinointiviestintää tunnettuuden parantamiseksi ja uusien kontaktien luomiseksi. Tavoitteena on analysoida yrityksen digitaalisen markkinointiviestinnän nykytilaa.
Teoriaosa pyrkii antamaan perustiedot markkinoinnin suunnitteluun ja markkinointiviestinnän tarkoitukseen. Se pyrkii tuomaan esille digitaalisen markkinointiviestinnän käyttömahdollisuudet.
Työssä valitaan yrityksen tarpeisiin parhaiten vastaavat digitaalisen markkinointiviestinnän kanavat. Kanavavalintojen kautta mietitään, miten yritys pystyy niiden avulla tuottamaan nykyisille asiakkailleen arvoa ja saavuttamaan konkreettisia tuloksia. Työssä esitetään kehitysehdotuksia toimeksiantajayrityksen verkkosivujen, asuntoilmoitusten ja Facebook-sivujen parantamiseksi sekä ohjeita hakukoneoptimointiin.
Opinnäytetyön toimeksiantajana on kiinteistönvälitysliike, Etelä-Suomen Kiinteistönvälittäjät. Työn tarkoituksena on kehittää toimeksiantajayrityksen digitaalista markkinointiviestintää tunnettuuden parantamiseksi ja uusien kontaktien luomiseksi. Tavoitteena on analysoida yrityksen digitaalisen markkinointiviestinnän nykytilaa.
Teoriaosa pyrkii antamaan perustiedot markkinoinnin suunnitteluun ja markkinointiviestinnän tarkoitukseen. Se pyrkii tuomaan esille digitaalisen markkinointiviestinnän käyttömahdollisuudet.
Työssä valitaan yrityksen tarpeisiin parhaiten vastaavat digitaalisen markkinointiviestinnän kanavat. Kanavavalintojen kautta mietitään, miten yritys pystyy niiden avulla tuottamaan nykyisille asiakkailleen arvoa ja saavuttamaan konkreettisia tuloksia. Työssä esitetään kehitysehdotuksia toimeksiantajayrityksen verkkosivujen, asuntoilmoitusten ja Facebook-sivujen parantamiseksi sekä ohjeita hakukoneoptimointiin.