Markkinointimateriaalin suunnittelu lanseerausvaiheen tuotteelle : Case Jet-Tekno Oy Railway Beacon
Toivonen, Emilia (2014)
Toivonen, Emilia
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014102814997
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014102814997
Tiivistelmä
Tein opinnäytetyön toimeksiantajatyönä Jet-Tekno Oy:lle. Toimeksianto koostui laajasta markkinointiprojektista, jossa opinnäytetyöni oli yksi osa. Opinnäytetyöni osuus oli valmistaa Jet-Teknon uudelle lanseerausvaiheen tuotteelle markkinointimateriaaleja, luomalla sille visuaalinen ilme sekä pohja brändinrakennukselle. Markkinointitoimenpiteet tehtiin ITS European Congress Helsinki 2014 messuja varten, jossa markkinointimateriaalit olivat käytössä.
Prosessi alkoi helmikuussa 2014 ja kesti noin neljä kuukautta kesäkuun ITS messuihin asti. Tänä aikana valmistin markkinointimateriaalit sekä visuaalisen ilmeen Jet-Teknon tuotteelle suunnitteluvaiheesta toteutukseen ja valmiiden tuotosten käyttöönottoon. Opinnäytetyössä on kuvattu markkinoinnillisten materiaalien valmistamista lanseeraus-vaiheen tuotteelle.
Materiaalit ja muut projektin toimenpiteet toteutettiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa ja ideat hyväksytettiin heillä. Tein projektin ajan yhteistyötä kollegani kanssa, mutta opinnäyteosuuden ja siihen liittyvät materiaalien suunnittelut ja ilmeenluonnin tein itse. Saimme messuihin mennessä toimitettua toimeksiantajalle sovitut materiaalit sekä hoidettua muut projektiin liittyneet tehtävät.
Markkinointimateriaalit olivat esillä ITS European Congress 2014 -messuilla Helsingissä 16.-19.6.2014 ja noin 2500 kävijän nähtävillä. Ne tukivat uuden tuotteen lanseerausta ja tunnettuuden kasvua ja brändin rakennusta. Materiaalit ja luotu visuaalinen ilme ovat nyt pohjana yrityksen brändityön jatkolle.
Prosessi alkoi helmikuussa 2014 ja kesti noin neljä kuukautta kesäkuun ITS messuihin asti. Tänä aikana valmistin markkinointimateriaalit sekä visuaalisen ilmeen Jet-Teknon tuotteelle suunnitteluvaiheesta toteutukseen ja valmiiden tuotosten käyttöönottoon. Opinnäytetyössä on kuvattu markkinoinnillisten materiaalien valmistamista lanseeraus-vaiheen tuotteelle.
Materiaalit ja muut projektin toimenpiteet toteutettiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa ja ideat hyväksytettiin heillä. Tein projektin ajan yhteistyötä kollegani kanssa, mutta opinnäyteosuuden ja siihen liittyvät materiaalien suunnittelut ja ilmeenluonnin tein itse. Saimme messuihin mennessä toimitettua toimeksiantajalle sovitut materiaalit sekä hoidettua muut projektiin liittyneet tehtävät.
Markkinointimateriaalit olivat esillä ITS European Congress 2014 -messuilla Helsingissä 16.-19.6.2014 ja noin 2500 kävijän nähtävillä. Ne tukivat uuden tuotteen lanseerausta ja tunnettuuden kasvua ja brändin rakennusta. Materiaalit ja luotu visuaalinen ilme ovat nyt pohjana yrityksen brändityön jatkolle.