TEHO FILTER OY:N MESSUSUUNNITELMA TAMPEREEN ALIHANKINTAMESSUILLE 2015
Halmetoja, Niina (2014)
Halmetoja, Niina
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111915973
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111915973
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimii sieviläinen suodatinvalistaja Teho Filter Oy. Yritys haluaa panostaa markkinointiin ja näkyvyyteen messuosallistumisella. Yritys ei ole ennen ollut messuilla mukana omalla osastolla. Yritys on kansainvälinen ja sen suurimmat yhteistyökumppanit sijaitsevat lähinnä Pohjois-Euroopassa. Yli puolet yrityksen tuotannosta menee vientiin.
Opinnäytetyö koostuu kehittämissuunnitelmasta, jossa suunnitellaan yritykselle toimiva ja kansainvälisesti sopiva messukonsepti. Kehittämissuunnitelman menetelminä käytän erilaisia asiantuntijahaastatteluja. Messut ovat hyvä tapa tuoda yritykselle lisää näkyvyyttä, vahvistaa sen brändiä, sekä luoda uusia asiakas- ja yhteistyökumppanisuhteita. Messut ovat myös hyvä keino vahvistaa ja laajentaa omaa markkina-aluetta.
Tämän opinnäytetyön teoria koostuu messuista, markkinointiviestinnästä ja markkinoinnista. Messut ovat osa markkinointiviestintää ja markkinointiviestintä on osa kokonaisvaltaista markkinointia. Näin ollen messut vahvistavat markkinointistrategiaa. Maailma on täynnä yrityksiä, joten joukosta erottuminen käy yhä haasteellisemmaksi ja tärkeämmäksi. Yritykset markkinoivat ja mainostavat itseään, jotta heidät huomattaisiin. Messut ovat oiva tapa luoda lisää näkyvyyttä, sillä se on tapahtuma, johon kohderyhmä kokoontuu omasta halustaan. Siellä tavataan paljon ihmisiä ja saadaan itselle lisää näkyvyyttä, mikäli messuosallistuminen hoidetaan hyvin.
Opinnäytetyö koostuu kehittämissuunnitelmasta, jossa suunnitellaan yritykselle toimiva ja kansainvälisesti sopiva messukonsepti. Kehittämissuunnitelman menetelminä käytän erilaisia asiantuntijahaastatteluja. Messut ovat hyvä tapa tuoda yritykselle lisää näkyvyyttä, vahvistaa sen brändiä, sekä luoda uusia asiakas- ja yhteistyökumppanisuhteita. Messut ovat myös hyvä keino vahvistaa ja laajentaa omaa markkina-aluetta.
Tämän opinnäytetyön teoria koostuu messuista, markkinointiviestinnästä ja markkinoinnista. Messut ovat osa markkinointiviestintää ja markkinointiviestintä on osa kokonaisvaltaista markkinointia. Näin ollen messut vahvistavat markkinointistrategiaa. Maailma on täynnä yrityksiä, joten joukosta erottuminen käy yhä haasteellisemmaksi ja tärkeämmäksi. Yritykset markkinoivat ja mainostavat itseään, jotta heidät huomattaisiin. Messut ovat oiva tapa luoda lisää näkyvyyttä, sillä se on tapahtuma, johon kohderyhmä kokoontuu omasta halustaan. Siellä tavataan paljon ihmisiä ja saadaan itselle lisää näkyvyyttä, mikäli messuosallistuminen hoidetaan hyvin.