Sosiaalinen media ja sisällöntuotanto - avaimet parempaan verkkonäkyvyyteen : case Phytomer ja Alessandro I love me -messuilla 2014
Jussila, Rosa-Maria; Wallenius, Sanna-Mari (2014)
Jussila, Rosa-Maria
Wallenius, Sanna-Mari
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112016170
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112016170
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on vakiinnuttanut paikkansa osana ihmisten ja yritysten arkea, ja sen hyödyntäminen markkinoinnissa on looginen askel kohti tulevaisuuden mainontaa. Outbound-markkinoinnin eli perinteisen, keskeyttävän markkinoinnin rinnalle onkin kehittynyt vastaanottajan hyväksyntään perustuva inbound-markkinointi. Inbound-markkinointi on verkosta löytyvää tietoa, jonka potentiaaliset asiakkaat löytävät omien verkostojensa kautta tai etsiessään ratkaisua ongelmaansa hakukoneista.
Tämä opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä ammattikosmetiikan maahantuontiyritys Saga Beauty Oy:n kanssa. Pääosassa tässä työssä ovat sosiaalinen media markkinointiviestinnässä sekä verkkonäkyvyyden edistäminen. Opinnäytetyön teoriaosiossa käsitellään markkinoinnin keinoja sosiaalisessa mediassa, sisällöntuotantoa ja lisäarvon tuottamista verkossa.
Opinnäytetyön tavoitteena on lisätä Phytomer- ja Alessandro-tuotesarjojen tunnettuutta ja näkyvyyttä. Kirjallisuuden pohjalta luotiin ideapankki helpottamaan sosiaalisen median sisällöntuotantoa sekä suunnitelma sosiaalisen median käytöstä syksyn I love me-messuosaston markkinoimiseksi. Ideapankki käsittelee Facebook-, Instagram-, blogi- ja SlideShare-palveluita yrityskäytössä. Luodun suunnitelman mukaan Phytomerille ja Alessandrolle luodaan tilit mobiilissa toimivaan kuvanjakopalvelu Instagramiin. Lisäksi suunnitelma sisältää aikataulun Facebook- ja Instagram-päivityksistä ja ehdotelmat kolmesta eri kilpailusta, joilla aktivoidaan käytettyjen kanavien seuraajia.
Tämä opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä ammattikosmetiikan maahantuontiyritys Saga Beauty Oy:n kanssa. Pääosassa tässä työssä ovat sosiaalinen media markkinointiviestinnässä sekä verkkonäkyvyyden edistäminen. Opinnäytetyön teoriaosiossa käsitellään markkinoinnin keinoja sosiaalisessa mediassa, sisällöntuotantoa ja lisäarvon tuottamista verkossa.
Opinnäytetyön tavoitteena on lisätä Phytomer- ja Alessandro-tuotesarjojen tunnettuutta ja näkyvyyttä. Kirjallisuuden pohjalta luotiin ideapankki helpottamaan sosiaalisen median sisällöntuotantoa sekä suunnitelma sosiaalisen median käytöstä syksyn I love me-messuosaston markkinoimiseksi. Ideapankki käsittelee Facebook-, Instagram-, blogi- ja SlideShare-palveluita yrityskäytössä. Luodun suunnitelman mukaan Phytomerille ja Alessandrolle luodaan tilit mobiilissa toimivaan kuvanjakopalvelu Instagramiin. Lisäksi suunnitelma sisältää aikataulun Facebook- ja Instagram-päivityksistä ja ehdotelmat kolmesta eri kilpailusta, joilla aktivoidaan käytettyjen kanavien seuraajia.