Uusia näkemyksiä sähköiseen markkinointiin Osuuskauppa Suur-Savon matkailu- ja ravitsemuskaupassa
Wadén, Jon (2014)
Wadén, Jon
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120318219
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120318219
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on antaa uusia näkemyksiä osuuskauppa Suur-Savon majoitus- ja ravitsemiskaupan sähköiseen markkinointiin. Sähköiset markkinointipalvelut ovat koko ajan kasvava osa kokonaismarkkinoinnista ja näin ollen uusien näkökulmien sekä palveluiden hyödyntämisen tarve on kasvava. Aiheesta on tehty aikaisempia tutkimuksia yleisellä tasolla, mutta ei osuuskauppa Suur-Savon majoitus- ja ravitsemiskaupan KattaaSavon.fi -verkkopalvelusta Suomessa.
Osuuskauppa Suur-Savo on merkittävä asiakasomistajien omistama monitoimialayritys Etelä-Savon alu-eella. Yli 76 % toimialueen talouksista on osuuskauppa Suur-Savon asiakasomistajia. Se harjoittaa Etelä-Savon alueella muun muassa päivittäistavarakauppaa, autokauppaa sekä majoitus ja ravitsemiskauppaa. Toimita on keskittynyt Mikkeliin ja Savonlinnaan.
Työssä esitellään perinteisen markkinoinnin periaatteita sekä madollisuutta niiden soveltamista sähköi-seen ympäristöön. Tutuksi tuodaan suomessa majoitus- ja ravitsemisliikkeiden käytössä olevia sähköisiä markkinointipalveluja. Toiminnallisena opinnäytetyönä raportointi on jaettu kahteen osioon. Alussa käsi-tellään teoriaa sekä tuodaan työn viitekehys tutuksi. Jäljempänä käsitellään työn toiminnallista osuutta ja asiakastutkimusta.
Asiakaskyselyn tavoitteena oli löytää uusia näkemyksiä sähköiseen markkinointiin asiakkaiden näkökul-masta. Tärkeää oli myös saada lisää tietoa tavoittaako uusi KattaaSavon.fi –palvelu kohderyhmänsä.
Asiakaskysely oli onnistunut ja sen perusteella saatiin arvokasta tietoa asiakkaiden käyttökokemuksista KattaaSavon.fi -verkkopalvelusta sekä KattaaSavon.fi -uutiskirjeestä. Saatujen tulosten sekä teorian perus-teella pystyttiin antamaan erinomaisia kehitysehdotuksia sekä uusia näkemyksiä sähköisten markkinoin-tipalveluiden käyttöön.
Työ on suunnattu ensisijaisesti Osuuskauppa Suur-Savon majoitus- ja ravitsemiskaupan markkinoinnin parissa työskenteleville henkilöille.
Osuuskauppa Suur-Savo on merkittävä asiakasomistajien omistama monitoimialayritys Etelä-Savon alu-eella. Yli 76 % toimialueen talouksista on osuuskauppa Suur-Savon asiakasomistajia. Se harjoittaa Etelä-Savon alueella muun muassa päivittäistavarakauppaa, autokauppaa sekä majoitus ja ravitsemiskauppaa. Toimita on keskittynyt Mikkeliin ja Savonlinnaan.
Työssä esitellään perinteisen markkinoinnin periaatteita sekä madollisuutta niiden soveltamista sähköi-seen ympäristöön. Tutuksi tuodaan suomessa majoitus- ja ravitsemisliikkeiden käytössä olevia sähköisiä markkinointipalveluja. Toiminnallisena opinnäytetyönä raportointi on jaettu kahteen osioon. Alussa käsi-tellään teoriaa sekä tuodaan työn viitekehys tutuksi. Jäljempänä käsitellään työn toiminnallista osuutta ja asiakastutkimusta.
Asiakaskyselyn tavoitteena oli löytää uusia näkemyksiä sähköiseen markkinointiin asiakkaiden näkökul-masta. Tärkeää oli myös saada lisää tietoa tavoittaako uusi KattaaSavon.fi –palvelu kohderyhmänsä.
Asiakaskysely oli onnistunut ja sen perusteella saatiin arvokasta tietoa asiakkaiden käyttökokemuksista KattaaSavon.fi -verkkopalvelusta sekä KattaaSavon.fi -uutiskirjeestä. Saatujen tulosten sekä teorian perus-teella pystyttiin antamaan erinomaisia kehitysehdotuksia sekä uusia näkemyksiä sähköisten markkinoin-tipalveluiden käyttöön.
Työ on suunnattu ensisijaisesti Osuuskauppa Suur-Savon majoitus- ja ravitsemiskaupan markkinoinnin parissa työskenteleville henkilöille.