Markkinointivideon tekeminen Minun Kainuu -Videokilpailuun
Oikarinen, Aappo-Ville (2014)
Oikarinen, Aappo-Ville
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120919162
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120919162
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö kertoo videon tekemisestä Minun Kainuu –nimiseen markkinointivideokilpailuun. Pohjana projektille oli aiempi kokemus videoiden tekemisestä.
Opinnäytetyön empiirinen osuus koostuu kilpailuvideostani. Teoriatausta koostuu yleisesti siitä, mikä on markkinointivideo, mitä markkinointivideo tarjoaa ja miksi sellainen tehdään. Samalla avataan tuotantosuunnitelman teoriaa, joka kertoo siitä, miten tällainen projekti suunnitellaan ammattimaisesti alusta loppuun.
Opinnäytetyö on laadultaan toiminnallinen. Sen tarkoituksena oli saada kokemusta tämänkaltaisesta projektista ja samalla kehittyä itse. Tuotantosuunnitelman tavoitteena on kertoa lukijalle miten vastaavanlaista videoprojektia kannattaa lähteä suunnittelemaan ja millaisia asioita siihen kuuluu.
Opinnäytetyöstä voivat hyötyä kaikki ne, jotka suunnittelevat videota tai haluavat tietää millaisia asioita videoprosessin suunnitteluun kuuluu.
Opinnäytetyön empiirinen osuus koostuu kilpailuvideostani. Teoriatausta koostuu yleisesti siitä, mikä on markkinointivideo, mitä markkinointivideo tarjoaa ja miksi sellainen tehdään. Samalla avataan tuotantosuunnitelman teoriaa, joka kertoo siitä, miten tällainen projekti suunnitellaan ammattimaisesti alusta loppuun.
Opinnäytetyö on laadultaan toiminnallinen. Sen tarkoituksena oli saada kokemusta tämänkaltaisesta projektista ja samalla kehittyä itse. Tuotantosuunnitelman tavoitteena on kertoa lukijalle miten vastaavanlaista videoprojektia kannattaa lähteä suunnittelemaan ja millaisia asioita siihen kuuluu.
Opinnäytetyöstä voivat hyötyä kaikki ne, jotka suunnittelevat videota tai haluavat tietää millaisia asioita videoprosessin suunnitteluun kuuluu.