Markkinointisuunnitelma aloittavalle yritykselle: case Milanka Craft
Röntynen, Sanna-Mari (2014)
Röntynen, Sanna-Mari
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120418448
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120418448
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli auttaa Milanka Craftia pääsemään alkuun markkinoinnissa. Milanka Craft on pieni käsityöalan yritys, joka valmistaa valmiita käyttö- ja sisustustekstiilejä sekä tekee tilaustöinä esimerkiksi mattoja. Yritys on nuori ja vasta aloittamassa toimintansa markkinointia. Työ auttaa yrittäjää pääsemään alkuun markkinoinnin suunnittelussa ja tarjoaa ehdotuksia lähitulevaisuuden markkinointitoimiksi.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin perusteita ja markkinoinnin suunnittelua. Lähteinä työssä käytettiin kirja- ja internet-lähteitä sekä yrittäjän haastattelua. Yrittäjän haastattelu tehtiin henkilökohtaisesti yrityksen toimipaikassa.
Teorian pohjalta rakennettiin toimintasuunnitelma ja yritykselle kirjattiin erikseen ehdotuksia käytännön markkinointitoimiksi loppuvuodelle 2014.
Työ on toiminnallinen opinnäytetyö.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin perusteita ja markkinoinnin suunnittelua. Lähteinä työssä käytettiin kirja- ja internet-lähteitä sekä yrittäjän haastattelua. Yrittäjän haastattelu tehtiin henkilökohtaisesti yrityksen toimipaikassa.
Teorian pohjalta rakennettiin toimintasuunnitelma ja yritykselle kirjattiin erikseen ehdotuksia käytännön markkinointitoimiksi loppuvuodelle 2014.
Työ on toiminnallinen opinnäytetyö.