Game Concept Design and Positive Psychology : A game to help increase relaxation.
Pitkonen Piguet, Idamaija (2014)
Pitkonen Piguet, Idamaija
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121519728
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121519728
Tiivistelmä
Games are something most of us play quite regularly and something people have played since ancient times. Games evolve constantly, especially with advancements in technology. Creating a game is a long process and consists of different stages. This thesis explores the first stage of making a game, specifically a relaxing game. The stage in question consist of constructing a game concept to help the user relax. This was done by thought experiments, game research and theoretical research on positive psychology, flow and games. The theoretical research answered the questions on how to incorporate positive psychology into the game and what qualifications has to be met to be classified as a game. What a relaxing game looks like and what the game’s concept design looks like was answered with the help of thought experiments, game research and analysis. My partner for this thesis project, Tony Wainio, is handling the construction of the game concept. The study ended with a game concept design ready for the next stage in the building process of the game. Spel är något som de flesta av oss spelar ganska regelbundet och något som människor har spelat sedan urminnes tider. Spel utvecklas ständigt, särskilt med framsteg inom teknik. Att skapa ett spel är en lång process och består av olika faser. Detta examensarbete utforskar den första fasen av att skapa ett spel, specifikt ett avslappnande spel. Skedet i fråga består av att konstruera ett spelkoncept för att hjälpa användaren att slappna av. Detta gjordes genom tankeexperiment, spelforskning och teoretisk forskning om positiv psykologi, flow och spel. Den teoretiska forskningen besvarade frågorna om hur man inför positiv psykologi i spel och vilka kvalifikationer som måste uppfyllas för att klassas som ett spel. Hur ett spel som hjälper användaren koppla av ser ut och hur spelets konceptdesign ser ut, besvarades med hjälp av tankeexperiment, spel forskning och analys. Min partner för detta examensprojekt, Tony Wainio, hanterar byggandet av spelkonceptet. Studien avslutades med ett spelkoncept redo för nästa steg i byggprocessen av spelet.