LA-KATTOHUOLTO OY:N ASIAKASHANKINNAN KEINOJEN ANALYSOINTIA
Kinnunen, Aleksi (2015)
Kinnunen, Aleksi
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502112121
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502112121
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja on LA-Kattohuolto Oy. Yritys on valtakunnallisesti toimiva tiili-, mineriitti- ja huopakattojen huoltoihin erikoistunut yritys.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia seitsemän eri asiakashankintakeinon tehokkuutta. Opinnäytetyössä pyrittiin selvittämään, kuinka kauan aikaa kuluu yhteen asiakaskäyntiin ja kuinka paljon kustannuksia kertyy yhdestä asiakaskäynnistä vertailtaessa eri asiakas-hankintakeinoja.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin kuluttajan ostokäyttäytymiseen vaikuttavia teki-jöitä, kuten ostoprosessia sekä demografisia, psykologisia ja sosiaalisia tekijöitä. Asiakas-suhdemarkkinointi-osio käsitteli asiakassuhteen elinkaaren vaiheita sekä eri vaiheissa tapahtuvaa asiakkaiden ryhmittelyä ja markkinoinnin toimintamuotoja.
Tutkimus suoritettiin huhtikuun ja joulukuun välisenä aikana vuonna 2014. Tutkimus-aineisto kerättiin jokaiseen asiakashankintakeinoon etukäteen suunnitellulla toiminta-tavalla. Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytettiin asiakashankinnan keinosta riippuen kvantitatiivista sekä kvalitatiivista tutkimusotetta, henkilöhaastattelua, sekä paneeli-keskustelua.
Opinnäytetyön tuloksena yritys saa arvokasta tietoa eri asiakashankintakeinojen tehokkuudesta. Tutkimustulosten avulla yritys pystyy tulevaisuudessa käyttämään tehokkaimpia asiakashankinnan keinoja omassa asiakashankinnassaan sekä luomaan nykyistä tehokkaamman markkinointiviestinnän keinojen yhdistelmän.
Opinnäytetyön tulokset ovat salaisia. Salassa pidettävät osat ovat 6.1-7. (sivut 37–72).
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia seitsemän eri asiakashankintakeinon tehokkuutta. Opinnäytetyössä pyrittiin selvittämään, kuinka kauan aikaa kuluu yhteen asiakaskäyntiin ja kuinka paljon kustannuksia kertyy yhdestä asiakaskäynnistä vertailtaessa eri asiakas-hankintakeinoja.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin kuluttajan ostokäyttäytymiseen vaikuttavia teki-jöitä, kuten ostoprosessia sekä demografisia, psykologisia ja sosiaalisia tekijöitä. Asiakas-suhdemarkkinointi-osio käsitteli asiakassuhteen elinkaaren vaiheita sekä eri vaiheissa tapahtuvaa asiakkaiden ryhmittelyä ja markkinoinnin toimintamuotoja.
Tutkimus suoritettiin huhtikuun ja joulukuun välisenä aikana vuonna 2014. Tutkimus-aineisto kerättiin jokaiseen asiakashankintakeinoon etukäteen suunnitellulla toiminta-tavalla. Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytettiin asiakashankinnan keinosta riippuen kvantitatiivista sekä kvalitatiivista tutkimusotetta, henkilöhaastattelua, sekä paneeli-keskustelua.
Opinnäytetyön tuloksena yritys saa arvokasta tietoa eri asiakashankintakeinojen tehokkuudesta. Tutkimustulosten avulla yritys pystyy tulevaisuudessa käyttämään tehokkaimpia asiakashankinnan keinoja omassa asiakashankinnassaan sekä luomaan nykyistä tehokkaamman markkinointiviestinnän keinojen yhdistelmän.
Opinnäytetyön tulokset ovat salaisia. Salassa pidettävät osat ovat 6.1-7. (sivut 37–72).