ACTIONia pk-yritysten markkinointiin : – kantahämäläisten pk-yritysten markkinointiosaamisen kehittäminen Action Learning -menetelmän avulla
Bard, Ulla (2006)
Bard, Ulla
Editoija
Ulla Bard
Hämeen ammattikorkeakoulu
2006
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:951-784-381-X
https://urn.fi/URN:ISBN:951-784-381-X
Tiivistelmä
• Millaista osaamisen kehittämisen tulisi olla pk-yrityksissä?
• Mitkä ovat pk-yritysten markkinoinnin erityispiirteet?
• Mikä on kantahämäläisten pk-yritysten markkinointiosaamisen taso ja sisältö?
• Mitkä markkinointiin liittyvät tekijät selittävät tehokkaimmin pk-yritysten menestymistä?
• Mitä Action Learning on?
• Miten kantahämäläisten pk-yritysten markkinointiosaamista kehitettiin Action Learning -menetelmän avulla?
Näihin kysymyksiin etsitään vastausta tässä julkaisussa,
jonka kirjoittaminen oli osa Euroopan Sosiaalirahaston
ja Hämeen lääninhallituksen rahoittamaa Kantahämäläisten pk-yritysten markkinointiosaamisen kehittäminen -projektia. Hankkeen alussa tehtiin 200 kantahämäläisen pk-yrittäjän puhelinhaastattelut sekä projektin osallistujien teemahaastattelut, joiden pohjalta rakennettiin Action Learning -menetelmään perustuva, osittain yrityskohtaisesti räätälöity
markkinointiosaamisen kehittämisohjelma.
Teos on suunnattu erityisesti yrityskoulutuksen kehittäjille
ja asiantuntijoille, mutta se tarjoaa runsaasti
kehittämisvirikkeitä myös pk-yrittäjille ja yrittäjäjärjestöjen
edustajille.
• Mitkä ovat pk-yritysten markkinoinnin erityispiirteet?
• Mikä on kantahämäläisten pk-yritysten markkinointiosaamisen taso ja sisältö?
• Mitkä markkinointiin liittyvät tekijät selittävät tehokkaimmin pk-yritysten menestymistä?
• Mitä Action Learning on?
• Miten kantahämäläisten pk-yritysten markkinointiosaamista kehitettiin Action Learning -menetelmän avulla?
Näihin kysymyksiin etsitään vastausta tässä julkaisussa,
jonka kirjoittaminen oli osa Euroopan Sosiaalirahaston
ja Hämeen lääninhallituksen rahoittamaa Kantahämäläisten pk-yritysten markkinointiosaamisen kehittäminen -projektia. Hankkeen alussa tehtiin 200 kantahämäläisen pk-yrittäjän puhelinhaastattelut sekä projektin osallistujien teemahaastattelut, joiden pohjalta rakennettiin Action Learning -menetelmään perustuva, osittain yrityskohtaisesti räätälöity
markkinointiosaamisen kehittämisohjelma.
Teos on suunnattu erityisesti yrityskoulutuksen kehittäjille
ja asiantuntijoille, mutta se tarjoaa runsaasti
kehittämisvirikkeitä myös pk-yrittäjille ja yrittäjäjärjestöjen
edustajille.