Utveckling av företagets visuella profil : Case: Skärgårdsbutiken Bergö Andelshandel
West, Gabriella (2015)
West, Gabriella
Yrkeshögskolan Novia
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505219428
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505219428
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda visuaalinen ilme saaristomyymälälle, Bergö Andelshandelille. Yrityksen pitää kehittää omaa identiteettiään, jotta heidän näkyvyytensä olisi suurempi kilpailijoihin verrattuna, ja visuaalinen ilme on tässä asiassa tärkeä, koska se on suuri osa yrityksen viestintää. Hyvin suunniteltu visuaalinen ilme on siis todella tärkeää. Bergö Andelshandel on huomannut, että he tarvitsevat yhtenäisen visuaalisen ulkonäön, samalla kun yrityksen asiakkaat kaipaavat markkinointia ja lisää näkyvyyttä kyläkaupalle.
Työn teoriaosuus koostuu tuotemerkkiteoriasta sekä syventymisestä graafiseen suunnitteluun, typografiaan sekä värioppiin. Empiirinen osa koostuu visuaalisen profiilin luomisesta yrityksen tarpeiden mukaan ja se sisältää logotyypin, kirjaintyylejä, värejä sekä yritykselle tärkeää markkinointimateriaalia.
Empiirisen osan tukena toimii kvalitatiivinen tutkimus, joka koostuu haastatteluista Bergö Andelshandelin asiakkaiden kanssa. Visuaalisen ilmeen lopputulos on kehitetty tutkimustulosten ja niiden analysoinnin avulla sekä yhteistyössä Bergö Andelshandelsin johtajan kanssa.
Työn teoriaosuus koostuu tuotemerkkiteoriasta sekä syventymisestä graafiseen suunnitteluun, typografiaan sekä värioppiin. Empiirinen osa koostuu visuaalisen profiilin luomisesta yrityksen tarpeiden mukaan ja se sisältää logotyypin, kirjaintyylejä, värejä sekä yritykselle tärkeää markkinointimateriaalia.
Empiirisen osan tukena toimii kvalitatiivinen tutkimus, joka koostuu haastatteluista Bergö Andelshandelin asiakkaiden kanssa. Visuaalisen ilmeen lopputulos on kehitetty tutkimustulosten ja niiden analysoinnin avulla sekä yhteistyössä Bergö Andelshandelsin johtajan kanssa.