Improving SME's brand awareness by digital marketing : a guide for SMEs
Soininen, Netta (2015)
Soininen, Netta
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061013021
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061013021
Tiivistelmä
Brändin tunnettavuus ja digitaalinen markkinointi ovat konsepteja, jotka monet tuntevat vain nimeltä. Ne kuitenkin usein mielletään epäselväksi tai vaikeaksi ymmärtää. Tämä opinnäytetyö tarjoaa käytännönläheistä ja hyödynnettävää tietoa ja tuloksia aiheista. Molemmat aihepiirit ovat erittäin laajoja ja käsittävät niin monia aiheita, että aloittelijan olisi vaikeaa tietää mistä aloittaa. Tämä opinnäytetyö pyrkii selittämään molemmat konseptit ja niiden välisen synergian selkeällä ja ammattimaisella tavalla, jotta yritykset uskaltaisivat tulla esiin näiden termien epäselvyyden takaa ja koettaa jotakin uutta.
Tämän opinnäytetyön tutkimus on laadullinen tutkimus digitaalisen markkinoinnin alasta, sekä sen suhteesta brändin tunnettavuuden kasvattamiseen. Ensisijaisesti, opinnäytetyö pyrkii tarjoamaan arvokasta tietoa aiheista pk-yrityksille - ja niiden vastuuhenkilöille - jotka eivät ole alan asiantuntijoita, mutta jotka toivoisivat saavansa lisätietoa aiheesta. Työ esittää erilaisia ajatuksia ja teorioita brändäyksestä, joita tukee erilaiset tilastot ja brändistrategiat. Digitaalisen markkinoinnin yleisimmät välineet esitellään ja selitetään lyhyesti, työ tarjoaa myös tietoa niiden hyödyistä ja periaatteista. Tutkimuksessa tarjotaan ammattilaisen näkökulma olemassa olevista ennakkoluuloista sekä yleisistä virheistä joihin pk-yritykset lankeavat. Näkökulmaa tuo myös arvokkaat ehdotukset siitä kuinka yritys voi uudistaa oman markkinointistrategiansa.
Tämän opinnäytetyön tutkimus on laadullinen tutkimus digitaalisen markkinoinnin alasta, sekä sen suhteesta brändin tunnettavuuden kasvattamiseen. Ensisijaisesti, opinnäytetyö pyrkii tarjoamaan arvokasta tietoa aiheista pk-yrityksille - ja niiden vastuuhenkilöille - jotka eivät ole alan asiantuntijoita, mutta jotka toivoisivat saavansa lisätietoa aiheesta. Työ esittää erilaisia ajatuksia ja teorioita brändäyksestä, joita tukee erilaiset tilastot ja brändistrategiat. Digitaalisen markkinoinnin yleisimmät välineet esitellään ja selitetään lyhyesti, työ tarjoaa myös tietoa niiden hyödyistä ja periaatteista. Tutkimuksessa tarjotaan ammattilaisen näkökulma olemassa olevista ennakkoluuloista sekä yleisistä virheistä joihin pk-yritykset lankeavat. Näkökulmaa tuo myös arvokkaat ehdotukset siitä kuinka yritys voi uudistaa oman markkinointistrategiansa.