Sales Aid Kit : Myynnin kehittäminen pelaamalla
Galla, Jussi; Niesniemi, Sami (2015)
Galla, Jussi
Niesniemi, Sami
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061413332
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061413332
Tiivistelmä
Gälliwashere Oy on jyväskyläläinen osakeyhtiö, jonka toimiala on yrityksen liikkeenjohdon konsultointi. Yritys tuottaa oppimiseen ja kehittämiseen tarkoitettuja analogisia pelejä. Gälliwashere Oy:n toimintaa ohjaa usko hyvään, luottaminen dialogin voimaan sekä jatkuva oppiminen ja kehitys.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Sales Aid Kit myynninkehittämispeli käytettävään muotoon. Meidän tuli löytää myynnin kehittämisen pohjateoria tukemaan pelin hyödyntämistä yritysmaailmassa ja myynnin kehittämisessä. Tutkimustehtävä oli etsiä peliin ja myynnin kehittämiseen sopivaa teoriaa haastatteluiden ja tekstilähteiden kautta.
Opinnäytetyössä selostetaan, kuinka haimme teoriaa kirjallisuudesta ja myynnin-alalla toimivien yhteistyökumppaneidemme kautta sekä kuinka tämä teoria muutettiin osaksi peliä. Työn toteutustapa oli iteratiivinen suunnittelu, jossa peliä kehitettiin itseään toistavalla prosessilla. Työn vaiheet olivat prototyypin luominen, prototyypin näyttäminen yhteistyökumppanille ja sen kanssa vuorovaikuttaminen, prototyypin arviointi yhteistyökumppanin kanssa ja prototyypin muokkaaminen. Iteraation jälkeen kehittäminen alkoi alusta.
Tuloksena saimme kehitettyä Sales Aid Kitin jatkokehitettävään muotoon, jossa on toimiva myynnin kehittämisen teoria. Pelin kehitykseen osallistunut yhteistyökumppani koki pelin toimivaksi ratkaisuksi yrityksen myynninkehittämispelinä ja työkaluna. Toimeksiantajan mukaan opinnäytetyön tulos mahdollistaa Sales Aid Kitin jatkokehittämisen kaupallista tuotantoa varten.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Sales Aid Kit myynninkehittämispeli käytettävään muotoon. Meidän tuli löytää myynnin kehittämisen pohjateoria tukemaan pelin hyödyntämistä yritysmaailmassa ja myynnin kehittämisessä. Tutkimustehtävä oli etsiä peliin ja myynnin kehittämiseen sopivaa teoriaa haastatteluiden ja tekstilähteiden kautta.
Opinnäytetyössä selostetaan, kuinka haimme teoriaa kirjallisuudesta ja myynnin-alalla toimivien yhteistyökumppaneidemme kautta sekä kuinka tämä teoria muutettiin osaksi peliä. Työn toteutustapa oli iteratiivinen suunnittelu, jossa peliä kehitettiin itseään toistavalla prosessilla. Työn vaiheet olivat prototyypin luominen, prototyypin näyttäminen yhteistyökumppanille ja sen kanssa vuorovaikuttaminen, prototyypin arviointi yhteistyökumppanin kanssa ja prototyypin muokkaaminen. Iteraation jälkeen kehittäminen alkoi alusta.
Tuloksena saimme kehitettyä Sales Aid Kitin jatkokehitettävään muotoon, jossa on toimiva myynnin kehittämisen teoria. Pelin kehitykseen osallistunut yhteistyökumppani koki pelin toimivaksi ratkaisuksi yrityksen myynninkehittämispelinä ja työkaluna. Toimeksiantajan mukaan opinnäytetyön tulos mahdollistaa Sales Aid Kitin jatkokehittämisen kaupallista tuotantoa varten.