Naisten salibandyn MM-kisojen myynnin tehostaminen Tampereen alueella
Ahola, Viivi (2015)
Ahola, Viivi
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015100615159
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015100615159
Tiivistelmä
Opinnäytetyö syntyi opinnäytetyön tekijän omasta kiinnostuksesta markkinointia, tapahtuman järjestämistä ja salibandyä kohtaan sekä toimeksiantajan tarpeesta. Opinnäytetyön tekijä otti yhteyttä Suomen Salibandyliittoon, koska tiesi että Naisten salibandyn MM-kisat pelataan Tampereella joulukuussa 2015.
Tämän opinnäytetyön avulla tehostettiin Naisten salibandyn MM-kisojen myyntiä Tampereen alueella. Markkinointia toteutettiin muun muassa erilaisilla sissimarkkinointikampanjoilla ja olemalla mukana Tampereella järjestettävissä tapahtumissa.
Teoriaosuudessa käsitellään urheilutapahtuman markkinointia erityisesti perehtyen urheilumarkkinointiin ja tapahtumien markkinointiin Tampereen alueella. Markkinointisuunnitelman luomista ja markkinoinnin kohdentamista käsitellään markkinointiviestinnän yhteydessä. Markkinointiviestintää tarkastellaan kanavien ja keinojen kautta.
Näiden pohjalta opinnäytetyön tekijä rakensi Naisten salibandyn MM-kisojen markkinointistrategian Tampereen alueelle. Opinnäytetyön tekijä teki markkinointisuunnitelman tapahtumalle ja suunnitelma toteutettiin yhdessä Suomen Salibandyliiton työntekijöiden kanssa. Opinnäytetyön tuloksena syntyi kattava Tampereen alueen myynnin tehostamissuunnitelma.
Tämän opinnäytetyön avulla tehostettiin Naisten salibandyn MM-kisojen myyntiä Tampereen alueella. Markkinointia toteutettiin muun muassa erilaisilla sissimarkkinointikampanjoilla ja olemalla mukana Tampereella järjestettävissä tapahtumissa.
Teoriaosuudessa käsitellään urheilutapahtuman markkinointia erityisesti perehtyen urheilumarkkinointiin ja tapahtumien markkinointiin Tampereen alueella. Markkinointisuunnitelman luomista ja markkinoinnin kohdentamista käsitellään markkinointiviestinnän yhteydessä. Markkinointiviestintää tarkastellaan kanavien ja keinojen kautta.
Näiden pohjalta opinnäytetyön tekijä rakensi Naisten salibandyn MM-kisojen markkinointistrategian Tampereen alueelle. Opinnäytetyön tekijä teki markkinointisuunnitelman tapahtumalle ja suunnitelma toteutettiin yhdessä Suomen Salibandyliiton työntekijöiden kanssa. Opinnäytetyön tuloksena syntyi kattava Tampereen alueen myynnin tehostamissuunnitelma.