Myynnin tukikansio
Karvonen, Terhi (2015)
Karvonen, Terhi
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015101215340
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015101215340
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyön tavoitteena oli laatia myynnin ja markkinoinnin tukiaineisto suksivoiteita valmistavalle Vauhti Speed oy:lle. Aineisto kootaan kansioksi ja se tulee sekä myyntimiesten käyttöön Vauhdin myyjien koulutustilaisuuksissa että tukimateriaaliksi jälleenmyyjille. Tarve tähän tarkoitukseen räätälöidyllä aineistolla on merkittävä sillä aikaisemmin juuri myyntiin ja markkinointiin suunnattua aineistoa ei ole ollut mutta suksivoiteiden myynti vaatii ymmärrystä alasta, jota jokaisella myyjällä ei ole.
Kansio sisältää jokaisen Vauhdin tuotteen perusominaisuuksien selvittämisen lukijalle, tuotteiden painon, kelialueet ja tuotekoodit. Lisäksi jokaiselle tuotteelle listattiin räätälöidyt myyntiargumentit, joiden tarkoituksena on helpottaa myös kokematonta myyjää myyntityössään. Opetusmateriaalia täydentää yritysesittely.
Opinnäytetyö on menetelmältään toiminnallinen. Opinnäytetyön teoriaosio painottuu myynnin edistämiseen ja graafiseen suunnitteluun. Työn toiminnallisessa osassa selvitetään kansion graafiseen suunnitteluun sisältyvät askeleet ja avataan sisällön laatimisprosessia. Tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen ja selkeä aineistopaketti, jota on helppo jälleenmyyjien toimesta päivittää.
Kansio sisältää jokaisen Vauhdin tuotteen perusominaisuuksien selvittämisen lukijalle, tuotteiden painon, kelialueet ja tuotekoodit. Lisäksi jokaiselle tuotteelle listattiin räätälöidyt myyntiargumentit, joiden tarkoituksena on helpottaa myös kokematonta myyjää myyntityössään. Opetusmateriaalia täydentää yritysesittely.
Opinnäytetyö on menetelmältään toiminnallinen. Opinnäytetyön teoriaosio painottuu myynnin edistämiseen ja graafiseen suunnitteluun. Työn toiminnallisessa osassa selvitetään kansion graafiseen suunnitteluun sisältyvät askeleet ja avataan sisällön laatimisprosessia. Tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen ja selkeä aineistopaketti, jota on helppo jälleenmyyjien toimesta päivittää.