Tunnettuustutkimus Kino 123 kahvilapalvelulle
Salovirta, Joonas (2015)
Salovirta, Joonas
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015110215867
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015110215867
Tiivistelmä
Kino 123 on elokuvateatteri, joka sijaitsee Kouvolassa vuonna 2012 valmistuneessa kauppakeskus Veturissa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten kauppakeskus Veturin asiakkaat näkevät Kino 123:n kahvila palvelun eli Kino Cafen. Aineisto kerättiin sähköisellä kyselytutkimuksella. Lomake koottiin Webropol-verkkosivulla olevalla sovelluksella. Aineisto analysoitiin SPSS-ohjelmalla. Kysely toteutettiin Syksyn 2014 aikana. Kohderyhmänä kyselyssä olivat kauppakeskus Veturin asiakkaat.
Opinnäytetyössä käytin pääteorioina ja käsitteinä markkinointiviestinnän, ja imago ja tunnettuus sekä brändeihin liittyvää teoriaa. Aineisto kerättiin kvalitatiivisella tutkimusmenetelmällä, kyselytutkimuksella kerättiin vastuksia kauppakeskus Veturin asiakkailta.
Kyselyn vastaukset kerättiin Webropol-sovelluksen avulla ja linkkiä pystyi helposti jakamaan sosiaalisen median välityksellä.
Kyselytutkimukseen saatiin vastauksia 42 henkilöltä. Vastauksia saatiin monipuolisesti eri ikäluokista, vastaajat olivat iältään 18–65-vuotiaita. Monet vastaajista olivat kuulleet tai nähneet Kino Cafen aiemmin, mutta eivät olleet käyttäneet sen palveluita. Vastauksia tuli melko vähäinen määrä, mutta näiden perusteella sai silti luotua hyviä kehitysehdotuksia yritykselle.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten kauppakeskus Veturin asiakkaat näkevät Kino 123:n kahvila palvelun eli Kino Cafen. Aineisto kerättiin sähköisellä kyselytutkimuksella. Lomake koottiin Webropol-verkkosivulla olevalla sovelluksella. Aineisto analysoitiin SPSS-ohjelmalla. Kysely toteutettiin Syksyn 2014 aikana. Kohderyhmänä kyselyssä olivat kauppakeskus Veturin asiakkaat.
Opinnäytetyössä käytin pääteorioina ja käsitteinä markkinointiviestinnän, ja imago ja tunnettuus sekä brändeihin liittyvää teoriaa. Aineisto kerättiin kvalitatiivisella tutkimusmenetelmällä, kyselytutkimuksella kerättiin vastuksia kauppakeskus Veturin asiakkailta.
Kyselyn vastaukset kerättiin Webropol-sovelluksen avulla ja linkkiä pystyi helposti jakamaan sosiaalisen median välityksellä.
Kyselytutkimukseen saatiin vastauksia 42 henkilöltä. Vastauksia saatiin monipuolisesti eri ikäluokista, vastaajat olivat iältään 18–65-vuotiaita. Monet vastaajista olivat kuulleet tai nähneet Kino Cafen aiemmin, mutta eivät olleet käyttäneet sen palveluita. Vastauksia tuli melko vähäinen määrä, mutta näiden perusteella sai silti luotua hyviä kehitysehdotuksia yritykselle.