Domino-teatteri : Profiloitumisen ja tarpeen kartoitus
Innilä, Julia (2017)
Innilä, Julia
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703072983
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703072983
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tuottaa kattava selvitys Domino-teatterista tilana. Selvitys sisältää asiakaslähtöisiä kehittämismenetelmiä ja kvalitatiivisia Turun Kaupunginteatterin henkilökuntahaastatteluja. Työn tilaajana on Turun Kaupunginteatteri, jonka vuokrakäytössä Domino-teatteri on ollut vuodesta 2015 alkaen teatteritalon peruskorjauksen vuoksi.
Selvitys pitää sisällään Dominon toimivuutta tilana niin sijainniltaan kuin aulapalveluiden ja salin toimivuuden osalta. Selvitys tarkastelee asiakaslähtöisestä näkökulmasta turkulaisten tietoisuutta Dominon olemassaolosta, sekä sitä, kuinka Domino-teatteri on profiloitunut Turussa.
Tavoitteellinen johtopäätös määrittää kehittämismenetelmien materiaalin sekä henkilökuntahaastatteluiden perusteella, onko Dominon esitystoiminnalle odotettavissa kysyntää myös tulevaisuudessa teatteritalon peruskorjauksen valmistuttua ja toivovatko turkulaiset Dominon pysyvän toiminnassa.
Opinnäytetyön tavoitteen saavuttamiseksi opinnäytetyössä on käytetty kehittämismenetelminä asiakaskyselyjä. Asiakaskunnalle käytettyjä kehittämismenetelmiä on ollut käytössä kolme; verkkokysely, paperikysely ja puhelinhaastattelu. Näiden lisäksi työtä varten on haastateltu Kaupunginteatterin johtoa, viestintäosastoa, hallinto-osastoa ja Dominon henkilökuntaa.
Työssä avataan myös Domino-teatterin lähtökohtia ja tilan alkuperää, minkä lisäksi luodaan lyhyt taustakatsaus Turun Kaupunginteatterin historiaan.
Selvitys pitää sisällään Dominon toimivuutta tilana niin sijainniltaan kuin aulapalveluiden ja salin toimivuuden osalta. Selvitys tarkastelee asiakaslähtöisestä näkökulmasta turkulaisten tietoisuutta Dominon olemassaolosta, sekä sitä, kuinka Domino-teatteri on profiloitunut Turussa.
Tavoitteellinen johtopäätös määrittää kehittämismenetelmien materiaalin sekä henkilökuntahaastatteluiden perusteella, onko Dominon esitystoiminnalle odotettavissa kysyntää myös tulevaisuudessa teatteritalon peruskorjauksen valmistuttua ja toivovatko turkulaiset Dominon pysyvän toiminnassa.
Opinnäytetyön tavoitteen saavuttamiseksi opinnäytetyössä on käytetty kehittämismenetelminä asiakaskyselyjä. Asiakaskunnalle käytettyjä kehittämismenetelmiä on ollut käytössä kolme; verkkokysely, paperikysely ja puhelinhaastattelu. Näiden lisäksi työtä varten on haastateltu Kaupunginteatterin johtoa, viestintäosastoa, hallinto-osastoa ja Dominon henkilökuntaa.
Työssä avataan myös Domino-teatterin lähtökohtia ja tilan alkuperää, minkä lisäksi luodaan lyhyt taustakatsaus Turun Kaupunginteatterin historiaan.