NOUTOPIHAN KEHITTÄMISSUUNNITELMA : Case K-Rauta Rautapohja, Ylivieska
Niemi, Riikka (2017)
Niemi, Riikka
Centria-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705158277
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705158277
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutustutaan markkinoinnin kilpailukeinoihin, joita ovat mm. sisäinen markkinointi, tuote ja tarjooma, hinnoittelu, saatavuus sekä asiakaspalvelu. Näiden yhteensovittaminen ja hallitseminen vaativat paljon työtä ja osaamista, mutta onnistuessaan ne nostavat yrityksen profiilia asiakkaiden silmissä merkittävästi.
Opinnäytetyössä keskitytään myös LEAN-periaatteisiin, joiden avulla tuotannon tehokkuutta voidaan parantaa merkittävästi. Poistamalla tuotannosta kaikki hukka ja systematisoimalla toiminnot voidaan saavuttaa merkittäviä kustannussäästöjä.
Työosuudessa tutustutaan K-Rauta Rautapohjan noutopihan toimintaan ja laaditaan kehityssuunnitelma yrityksen johdon käyttöön.
Työn tuloksena syntyi useita konkreettisia kehitysideoita, joiden avulla noutopihan toimintaa voidaan kehittää. Työssä laadittiin myös asiakastyytyväisyyskyselypohja yrityksen käyttöön.
Opinnäytetyössä keskitytään myös LEAN-periaatteisiin, joiden avulla tuotannon tehokkuutta voidaan parantaa merkittävästi. Poistamalla tuotannosta kaikki hukka ja systematisoimalla toiminnot voidaan saavuttaa merkittäviä kustannussäästöjä.
Työosuudessa tutustutaan K-Rauta Rautapohjan noutopihan toimintaan ja laaditaan kehityssuunnitelma yrityksen johdon käyttöön.
Työn tuloksena syntyi useita konkreettisia kehitysideoita, joiden avulla noutopihan toimintaa voidaan kehittää. Työssä laadittiin myös asiakastyytyväisyyskyselypohja yrityksen käyttöön.