Middle-Eastern Business Culture : Case Iran
Dirbaz, Ali (2017)
Dirbaz, Ali
Vaasan ammattikorkeakoulu
2017
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Finland
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017091315027
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017091315027
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsitellään Lähi-Idän business kulttuuria, mutta suurimaksi osaksi aiheena on Iran. Työn tavoite ja tutkimus keskittyvät kohdemaahan. Tässä työssä käytimme monia eri lähteitä.
Tavoitteena on antaa lukijalle käsityksen, miten politiikka ja kulttuuri vaikuttavat liiketoimintaan Iranissa. Taustaltani olen Iranilainen, joka muutti suomen viiden vuoden ikäisenä. Olen sisäistänyt kahden maan välistä kulttuuria ja eroja. Parhaani mukaan olen tuonut niitä esiin tässä työssä.
Työssä olen käyttänyt Hofsteden kulttuuri mallia.
Suomessa tietämys Iranin kulttuurista ja mahdollisuuksista on vähäistä. Tämän työn lukemisen jälkeen toivon lukijan ymmärtävän enemmän Iranista.
Opinnäytetyö suurin haaste oli tietojen löytäminen. Tämän vuoksi matkustin Iranin tuodakseni lisää informaatiota työhön. Enemmän tietoa reissustani on kerrottu päätelmä kohdassa.
Tavoitteena on antaa lukijalle käsityksen, miten politiikka ja kulttuuri vaikuttavat liiketoimintaan Iranissa. Taustaltani olen Iranilainen, joka muutti suomen viiden vuoden ikäisenä. Olen sisäistänyt kahden maan välistä kulttuuria ja eroja. Parhaani mukaan olen tuonut niitä esiin tässä työssä.
Työssä olen käyttänyt Hofsteden kulttuuri mallia.
Suomessa tietämys Iranin kulttuurista ja mahdollisuuksista on vähäistä. Tämän työn lukemisen jälkeen toivon lukijan ymmärtävän enemmän Iranista.
Opinnäytetyö suurin haaste oli tietojen löytäminen. Tämän vuoksi matkustin Iranin tuodakseni lisää informaatiota työhön. Enemmän tietoa reissustani on kerrottu päätelmä kohdassa.