Haku
Viitteet 1-8 / 8
Dynaaminen muodon uudelleenmuotoilu ajon aikana Godot-pelimoottorissa
(2024)
Opinnäytetyön lähtökohtana oli muodon muokkaamistekniikoiden selvittäminen ja miten niitä voisi soveltaa Godot-pelimoottorissa. Tavoitteeksi muodostui tutkia eri tekniikoita ja niitä soveltamalla toteutettiin yksinkertainen ...
Ohjelmoinnin opetuspelin testaus ja kehitys
(2021)
Tässä opinnäytetyössä paneudutaan ohjelmoinnin opetuspelien suunnitteluun, kehitykseen sekä käyttöön opetuksessa. Erityisen mielenkiinnon kohteena on Kajaanin ammattikorkeakoulussa opiskelijaprojektina kehitetty DreamScript ...
Testausautomaation kehittäminen Robot Frameworkillä
(2021)
Opinnäytetyössä esitellään, miten Robot Framework -ohjelmistokehystä voidaan hyödyntää osana DevOps-ohjelmistokehitysmallia. Tavoitteena oli luoda kehitysympäristö, jolla kehittäjä voi kirjoittaa testitapauksia, jotka ...
Lemmikkirekisterin tietokanta ja WPF-sovellus
(2022)
Opinnäytetyön tekijä halusi virkistää muistiaan tietokantojen perusteista ja ymmärtää paremmin MVVM-arkkitehtuuria, josta oli kuullut aikaisemmin opetellessaan NoesisGUI-väliohjelmiston käyttöä. Tekijä oli pitkään seurannut ...
Vedenpintaefekti 3D-peliympäristöön
(2023)
Työssä koottiin yhteen tekniikat, joilla voidaan saavuttaa suhteellisen realistinen vedenpintaefekti 3D-peliympäristöön viemättä liikaa prosessointivoimaa. Työssä myös käytiin läpi, miten nämä eri tekniikat ja algoritmit ...
GoFa™-yhteistyörobotin ohjelmointi
(2024)
Opinnäytetyössä keskityttiin ABB:n GoFa-yhteistyörobotin ohjelmointiin opetuskäyttöön soveltuvassa ympäristössä. Päätavoitteena ja työn ideana oli luoda Kajaanin ammattikorkeakouluun hankitulle yhteistyörobotille valmiiksi ...
Yksinkertaisen skriptikielen suunnittelu ja toteutus pelimoottorien käytön tueksi
(2024)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia tulkattujen kielten luomista ja käyttöä. Opinnäytetyön aikana tutkittiin useita erilaisia lähestymistapoja koodin kääntämiseen, jäsentämiseen ja tuottamiseen ja näistä valittiin ...
Rinnakkaislaskennan hyödyntäminen dataorientoituneessa pelimoottorissa
(2024)
Tässä opinnäytetyössä kehitettiin tapoja, joilla rinnakkaislaskentaa voidaan hyödyntää pelimoottoritasolla. Työ tehtiin dataorientoituneen suunnittelun periaatteita noudattavaan pelimoottoriin. Tavoitteena oli suorituskyvyn ...