Haku
Viitteet 1-10 / 14
Lattiabetonin kuivuminen ja kuivumisajan arvioiminen
(2024)
Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä Rakennusliike Porrassalmi Oy:n kanssa ja työn tavoitteena oli tutkia, miten eri olosuhde vaikuttaa maanvaraisten teräsbetonilaattojen kuivumisajan arvioon ja kuivumisaikaan. Lisäksi työn ...
Dynaaminen muodon uudelleenmuotoilu ajon aikana Godot-pelimoottorissa
(2024)
Opinnäytetyön lähtökohtana oli muodon muokkaamistekniikoiden selvittäminen ja miten niitä voisi soveltaa Godot-pelimoottorissa. Tavoitteeksi muodostui tutkia eri tekniikoita ja niitä soveltamalla toteutettiin yksinkertainen ...
Tekolumialustan käyttäjäkokemus maasto-hiihdossa
(2024)
Jyväskylän yliopiston Vuokatin liikuntateknologian yksikössä yhdessä alueen yhteistyökumppaneiden kanssa halutaan tuoda lupaavaksi osoittautuneet teknologiat ja menetelmät myös laboratorioympäristön ulkopuolelle osaksi ...
MotiQ Path construction using IMU measurements
(2024)
This thesis primarily centered on the development of a mobile application utilizing the Qt application framework. It also involved developing software for the Movesense sensor using C++ programming language. The goal was ...
Työkykyjohtamisen kehittäminen vuokratyössä: menetelmät, tulokset ja kustannusvaikutukset
(2024)
Opinnäytetyössä tarkastellaan, kuinka työkykyjohtamista voidaan kehittää vuokratyössä sairauspoissaoloista aiheutuvien kustannusten vähentämiseksi. Opinnäytetyön taustalla oli kehittämishanke, jonka tavoitteena oli luoda ...
GoFa™-yhteistyörobotin ohjelmointi
(2024)
Opinnäytetyössä keskityttiin ABB:n GoFa-yhteistyörobotin ohjelmointiin opetuskäyttöön soveltuvassa ympäristössä. Päätavoitteena ja työn ideana oli luoda Kajaanin ammattikorkeakouluun hankitulle yhteistyörobotille valmiiksi ...
Yocto-projektin toteuttaminen ConnetCore 93 -alustalla
(2024)
Tässä opinnäytetyössä käsiteltiin Yocto-projektin toteutusta DIGI Internationalin valmistamalle ConnetCore 93 -alustalle. Työn tavoitteena oli luoda yksinkertainen sovellus kyseiselle alustalle sekä tutkia sulautetun Linuxin ...
Yksinkertaisen skriptikielen suunnittelu ja toteutus pelimoottorien käytön tueksi
(2024)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia tulkattujen kielten luomista ja käyttöä. Opinnäytetyön aikana tutkittiin useita erilaisia lähestymistapoja koodin kääntämiseen, jäsentämiseen ja tuottamiseen ja näistä valittiin ...
Kestävän kehityksen huomioiminen monialaisen hyötypelikehityksen projektihallinnassa ja työtavoissa – Case Forest Kids
(2024)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä projektihallinnan ja työtapojen kehittämiseen kestävän kehityksen näkökulmasta monialaisessa pelialan projektissa. Projektinhallinnan ja työtapojen kehittämisen on oltava linjassa ...
Streamer relations in a Counter-Strike platform in Finland
(2024)
This thesis was conducted to investigate the relations between streamers and third-party Counter-Strike platforms, aiming to uncover the factors influencing the success of these collaborations. Over the past years, streaming ...