Haku
Viitteet 1-4 / 4
Peliprototypoinnin johdantomateriaalin kehitys
(2023)
Opinnäytetyö kehitettiin tavoitteena perehdyttää kirjoittaja paremmin prototyypin kehitykseen ja sen merkitykseen peliprojektille. Tämän lisäksi kehitettiin peliprototypointiin johdantona toimiva dokumentti. Prototyypin ...
Keskustelu tekoälyhahmon kehittämisestä suuria kielimalleja hyödyntäen videopeleihin: case MiTale Oy
(2023)
Opinnäytetyössä oli tarkoitus tutkia videopeleissä esiintyvien ei-pelaajahahmojen kehitysprosessia, millaisilla kehitysmenetelmillä niitä kehitetään tällä hetkellä sekä avattiin tulevaisuuden näkymiä käytännön toteutuksen ...
Viiveenestomenetelmät online-peleissä
(2023)
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää parhaat tekniikat viiveen minimointiin kilpailullisten videopelien yhteydessä. Selvitin myös mistä pelaajien kokema viive johtuu ja mikä sitä aiheuttaa. Peligenret, joita ...
Hahmonluontipelin tekeminen Picrewn avulla
(2024)
Työn tavoitteena oli luoda hahmonluontipeli käyttäen Picrewtä. Hahmonluontipeli on peli, jossa pelaaja valitsee ja yhdistelee piirteitä ja vaatteita luodakseen hahmokokonaisuuden. Picrew puolestaan on japanilaisen yrityksen, ...