Asiantuntijablogi sisältömarkkinoinnin välineenä
Granlund, Milla (2020)
Granlund, Milla
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012587
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052012587
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitetään, kuinka videopalveluita ja koulutuksia myyvän yrittäjän on mahdollista houkutella potentiaalisia asiakkaita verkkosivuille asiantuntijatietoon nojaavan sisältömarkkinoinnin avulla.
Kyseessä on kehittämishanke, jonka tavoitteena on mahdollistaa tehokas asiakkaiden tavoittaminen ilman suurta markkinointibudjettia.
Työssä käydään läpi sisältömarkkinoinnin käytänteitä ja sisältömarkkinoinnin suhdetta hakukoneoptimointiin.
Blogimuotoinen sisältömarkkinointi on toimiva markkinoinnin muoto etenkin yrityksille, joiden tuotteiden ostopäätöstä pohditaan pitkään. Onnistuneella sisältömarkkinoinnilla asiakas on mahdollista sitouttaa toimimaan yrityksen puolestapuhujana. Onnistuakseen sisältömarkkinoinnissa, yrittäjän tulee tarjota asiakkaalle tietoa ja ratkaisu tämän ongelmaan. The aim of this thesis is to clarify how an entrepreneur selling video services and educations can persuade potential customers on the web pages with contents marketing which leans on the expert knowledge. As a part of thesis was made a web page with professional blog that was search engine optimized.
Using professional blog as a part of contents marketing is a good way of marketing for companies that whose customers take time before making a decision about buying a product. When contents marketing is done well, customer starts to talk good about company. To do good contents marketing company must be able to solve a problem customer has.
Kyseessä on kehittämishanke, jonka tavoitteena on mahdollistaa tehokas asiakkaiden tavoittaminen ilman suurta markkinointibudjettia.
Työssä käydään läpi sisältömarkkinoinnin käytänteitä ja sisältömarkkinoinnin suhdetta hakukoneoptimointiin.
Blogimuotoinen sisältömarkkinointi on toimiva markkinoinnin muoto etenkin yrityksille, joiden tuotteiden ostopäätöstä pohditaan pitkään. Onnistuneella sisältömarkkinoinnilla asiakas on mahdollista sitouttaa toimimaan yrityksen puolestapuhujana. Onnistuakseen sisältömarkkinoinnissa, yrittäjän tulee tarjota asiakkaalle tietoa ja ratkaisu tämän ongelmaan.
Using professional blog as a part of contents marketing is a good way of marketing for companies that whose customers take time before making a decision about buying a product. When contents marketing is done well, customer starts to talk good about company. To do good contents marketing company must be able to solve a problem customer has.