Customer Buying Behavior : Case Study: Algol Technics
Weckman, Nina (2009)
Weckman, Nina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200906103854
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200906103854
Tiivistelmä
The purpose of this study is to research the customer buying behavior in a specific market. This thesis is made for a subgroup of Algol Technics which specializes in the marketing of driver seats. The research areas included brand recognition, price and quality, as well as the communications channels.
The theoretical framework presented consists of the marketing strategies, marketing mix, Porter’s five forces analysis, customer relationship marketing, and market analysis. The case company is profoundly presented and analyzed using the SWOT tool.
The input for the empirical part is to get an understanding about whether the sales team are using successful marketing tactics when marketing their products to a specific customer seg-ment or what kind of changes they would need to make to improve the business.
The research was conducted using both the qualitative and quantitative approach. The secon-dary data was collected from related topic literature, and the primary data was gathered from an in-depth interview and a market survey. The sales manager of the company was in-terviewed to gain more insight of the company processed and history. The main research was conducted with a questionnaire which was sent to Algol’s current customers as well as pros-pects. The questionnaire was made with an online survey program with which the results were analyzed.
The research results implicate in which areas the company should develop their strategies. The main area that requires additional emphasis is the promotional process including strengthening brand awareness and optimizing means of communication. The questionnaire analyses are presented in the end of the thesis in addition to general findings and recommen-dations. Kunders köpbeteende; Case Study: Algol Technics
Syftet med denna studie är att undersöka kundernas beteende inom ett specifikt marknadsområde. Studien är gjord för en undergrupp till Algol Technics som har specialiserat sig på försäljning av förarsäten. Undersökningsområden inkluderar märkeskännedom, pris och kvalitet, och även kommunikationskanaler.
Studiens teoretiska del innehåller marknadsföringsstrategier, marknadsföringsmixen, Porters fem konkurrenskrafter, kundförhållanden (CRM), och marknadsanalyser. Case företaget är presenterat i detalj och analyserat med SWOT redskapet.
Insatsen för den empiriska delen är gjord för att få ett bättre förstående ifall försäljningsteamet andvänder framgångsrika marknadsföringstaktiker i samband med försäljning av deras produkter i ett specifikt marknadssegment, eller huruvida eventuella förändringar borde göras för att förbättra försäljningen.
Undersökningen uträttades med hjälp av både kvalitativa och kvantitativa metoder. Sekundära datan samlades från jämförbara literaturkällor, medan primära datan samlades från en fördjupad intervju med försäljningschefen och från en marknadsundersökning. Försäljningschefen intervjuades för att få en djupare inblick i företagets processer och förflutna. Största undersökningen uträttades med hjälp av en förfrågan som sändes till Algols nuvarande kunder samt prospekter. Förfrågan gjordes med ett online undersökningsprogram som resultaten analyserades med.
Undersökningsresultaten visar inom vilka områden företaget kunde utveckla sina strategies. Områden som borde betonas mest är marknadsföringen inklusive förstärkande av märkeskännedom och optimering av kommunikationsmedel. Undersökningen är analyserad och presenterad i slutet av studien i samband med helhetsresultaten samt rekommendationer.
The theoretical framework presented consists of the marketing strategies, marketing mix, Porter’s five forces analysis, customer relationship marketing, and market analysis. The case company is profoundly presented and analyzed using the SWOT tool.
The input for the empirical part is to get an understanding about whether the sales team are using successful marketing tactics when marketing their products to a specific customer seg-ment or what kind of changes they would need to make to improve the business.
The research was conducted using both the qualitative and quantitative approach. The secon-dary data was collected from related topic literature, and the primary data was gathered from an in-depth interview and a market survey. The sales manager of the company was in-terviewed to gain more insight of the company processed and history. The main research was conducted with a questionnaire which was sent to Algol’s current customers as well as pros-pects. The questionnaire was made with an online survey program with which the results were analyzed.
The research results implicate in which areas the company should develop their strategies. The main area that requires additional emphasis is the promotional process including strengthening brand awareness and optimizing means of communication. The questionnaire analyses are presented in the end of the thesis in addition to general findings and recommen-dations.
Syftet med denna studie är att undersöka kundernas beteende inom ett specifikt marknadsområde. Studien är gjord för en undergrupp till Algol Technics som har specialiserat sig på försäljning av förarsäten. Undersökningsområden inkluderar märkeskännedom, pris och kvalitet, och även kommunikationskanaler.
Studiens teoretiska del innehåller marknadsföringsstrategier, marknadsföringsmixen, Porters fem konkurrenskrafter, kundförhållanden (CRM), och marknadsanalyser. Case företaget är presenterat i detalj och analyserat med SWOT redskapet.
Insatsen för den empiriska delen är gjord för att få ett bättre förstående ifall försäljningsteamet andvänder framgångsrika marknadsföringstaktiker i samband med försäljning av deras produkter i ett specifikt marknadssegment, eller huruvida eventuella förändringar borde göras för att förbättra försäljningen.
Undersökningen uträttades med hjälp av både kvalitativa och kvantitativa metoder. Sekundära datan samlades från jämförbara literaturkällor, medan primära datan samlades från en fördjupad intervju med försäljningschefen och från en marknadsundersökning. Försäljningschefen intervjuades för att få en djupare inblick i företagets processer och förflutna. Största undersökningen uträttades med hjälp av en förfrågan som sändes till Algols nuvarande kunder samt prospekter. Förfrågan gjordes med ett online undersökningsprogram som resultaten analyserades med.
Undersökningsresultaten visar inom vilka områden företaget kunde utveckla sina strategies. Områden som borde betonas mest är marknadsföringen inklusive förstärkande av märkeskännedom och optimering av kommunikationsmedel. Undersökningen är analyserad och presenterad i slutet av studien i samband med helhetsresultaten samt rekommendationer.