Haku
Viitteet 1-10 / 10
Yhteiskehittely tuo syvällistä asiakasymmärrystä
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)
Palvelumuotoilun ideologiaan kuuluva yhteiskehittely tutkimusorganisaation, yritysten ja loppukäyttäjien kanssa on tehokas tapa pureutua kohderyhmän toiveisiin ja tarpeisiin. HomeOpera-hankkeessa yhteiskehitetään etänä ...
Asiakasymmärrys digitaalisten kulttuuripalveluiden kehittämisen perustana
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)
Ikääntyneet ovat digitaalisen kulttuurin palvelutarpeen sekä digivalmiutensa puitteissa monimuotoinen ryhmä, jonka tarpeet, asenteet sekä osaamisen lähtötaso vaihtelevat suuresti ryhmän sisällä. HomeOpera -hankkeessa ...
Katsaus pelillistämiseen
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)
Valmistelemme hyötypelien ja pelillisten sovellusten kehittäjien koulutusta Haaga-Helian ja TAMKin yhteistyöhankkeessa Luo Hype – Luovaa osaamista hyötypeleistä. Tässä kirjoituksessa esittelemme terminologiaa kertoen mitä ...
Pelillistäminen ei ole lasten leikkiä
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)
Hyötypelien ja pelillisten sovellusten suunnittelu on vaikeaa työtä, johon on käytettävä aikaa ja resursseja, jotta päästään hyviin tuloksiin. Monella onkin kokemusta huonosti suunnitellusta pelillistämisestä. Sellaisesta, ...
Ansaintamallit peliliiketoiminnassa
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)
Haaga-Helian koordinoiman Luo Hype -hankkeen aikana kehitettiin suomalaista hyötypeliosaamista niin pedagogisten mallien kuin alan nykytilan kartoituksenkin osalta. Tässä kirjoituksessa käymme läpi pelialan ansaintamalleja ...
Digitaalisen hyötypelin prototyyppi
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)
Pilotoimme hyötypelien ja pelillisten sovellusten kehittäjien koulutusta Haaga-Helian ja TAMKin yhteistyöhankkeessa Luo Hype – Luovaa osaamista hyötypeleistä. Tässä kirjoituksessa käsittelemme hyötypelien prototyyppien ...
Vuorovaikutteinen kaverikatsomo: osallistava vai häiritsevä kokemus?
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)
Kulttuurielämyksissä on itse kulttuurista nauttimisen lisäksi merkityksellistä se, että ne ovat myös vuorovaikutteisia, sosiaalisia tapahtumia. Kulttuuritapahtumiin lähdetään yleensä puolison tai ystävän kanssa, tai ehkäpä ...
Hyötypelikehittämisen oppimismuotoilu
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)
Syyskuussa 2022 päättyneen Luo Hype -projektin tavoitteena oli parantaa suomalaista hyötypeliosaamista muun muassa kehittämällä pedagoginen oppimismalli hyötypelien suunnittelun ja prototypoinnin opettamiseen ammattikork ...
Hyvin suunniteltu teknologia sopii kaikille käyttäjille : kuvailutulkkaus mahdollistaa saavutettavampia VR-kokemuksia
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)
Pian kaksi vuotta käynnissä olleen HomeOpera-hankkeen tavoitteena on kehittää erilaisia digitaalisia teknologioita hyödyntäviä kokeiluja, joiden avulla kulttuurielämykset tuodaan ikäihmisille kotiin tai kodin ulkopuolella ...
Building a pedagogical model for learning applied games design in UAS
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)
There is a need to improve Finnish applied games design skills and come up with pedagogical models that are suitable for teaching applied games design in Finnish Universities of Applied Sciences. The Finnish game industry ...