Haku
Viitteet 1-10 / 19
Transformatiivinen oppiminen antroposeenin ajassa
(Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiö – OKKA-säätiö sr, 2018)
Elämme antroposeenin aikaa. Ihminen on suurin yhteisen tulevaisuutemme määrittäjä. Tarvitsemme kykyä luoda kestävämpiä tulevaisuusnäkymiä. Tämä edellyttää, että sivistyksellisiä kysymyksiä tarkastellaan avarasti ja ...
Työelämäyhteistyö ammattikorkeakouluopettajan osaamishaasteena
(Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiö, OKKA-säätiö, 2019)
Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin ammattikorkeakouluopettajien työelämäyhteistyön osaamishaasteita. Tutkimusaineisto kerättiin yksilö- ja ryhmähaastatteluilla, joihin osallistui 16 eri alojen ammattikorkeakouluopettajaa. ...
Vertaisuuden tunnustaminen esimiesorientaationa
(Kansanvalistusseura, 2019)
Tutkimme vertaisuuden tunnustamista esimies-työntekijäsuhteessa vertaisryhmämentorointikoulutuksessa, tutummin verme-koulutuksessa. Siinä tehtäviinsä nimitetyt päälliköt hakivat uutta orientaatiota esimiestyöhönsä. ...
Practice Ecosystem of Knowledge Co-Creation
(International School for Social and Business Studies, 2018)
This conceptual paper proposes the practice ecosystem framework, which helps to understand how knowledge co-creation practices are taking place in the emerging forms of organizations. This framework seeks to address these ...
User Experience in Mobile Augmented Reality: Emotions, Challenges, Opportunities and Best Practices
(MDPI AG, 2018)
Mobile Augmented Reality (MAR) is gaining a strong momentum to become a major interactive technology that can be applied across domains and purposes. The rapid proliferation of MAR applications in global mobile application ...
Triggering effects of mobile video marketing in nature tourism: Media richness perspective
(Elsevier, 2019)
The aim of this study was to investigate videos as potential triggers of behavior. Therefore, we applied the theories of triggers and media richness to learn about the triggering efficiency of mobile marketing videos on ...
Emotions as core building blocks of an experience
(Emerald Publishing Limited, 2019)
Purpose
To stimulate the discussion in the fields of hospitality, tourism, and leisure on what exactly constitutes “an experience” and how to measure it, we unpack the experience construct into its core constituent elements, ...
Engaged or entitled? Study orientations among traditional and non-traditional business students
(Taylor & Francis, 2019)
Research on student engagement, study engagement and academic entitlement has followed separate paths. This research examined how the concepts relate to each other among traditional and non-traditional Finnish business ...
Gender Differences in Perceptions of Conventional Video, Virtual Reality and Augmented Reality
(Kassel University Press, 2019)
The user’s emotional involvement plays an important role in adopting new technologies. The level of engagement with and adoption of new digital applications depends on various personal, contextual, and emotional factors. ...
Engaging leadership training – fostering social interaction skills through e-learning and blended solutions
(Tartu Ülikooli Kirjastus, 2019)
The Engaging Learning Environment (ELE) model was introduced into a company’s work-place to support the learning and well-being of the employees. The participants were 107 middle managers: E-learning group (n= 42) and a ...