Projektinjohtopalvelun kysynnän kasvattaminen : Liiketoiminnan kehittäminen ja kasvu kulkevat käsi kädessä
Räsänen, Eeva-Maria (2021)
Räsänen, Eeva-Maria
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060815176
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060815176
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tarkastella keinoja, joita aloittava yritys, toimintansa kehittämisen takia lähtee markkinoimaan jalostamaansa palvelutuotetta ja lisäämään tuotteelleen ostajia. Työssä pohdiskellaan vaikuttamisen mahdollisuuksia itse palvelun kysyntään, jonka avulla jokseenkin marginaalisen toimintamallin markkinaosuutta saataisiin lisättyä.
Palvelu on rakentamisen alalla jo olemassa oleva, vähemmän käytetty projektinjohtopalvelu, jonka käyttäminen on perusteltua tietyissä rakennustyypeissä sekä asiakassegmenteissä. Tutkimuksen tarkoituksena on myös selventää tätä asiakaskuntaa ja pohtia käyttäjälähtöisyyttä myös tulevaisuuden osalta; mitkä ovat siellä olemassa olevat uhkakuvat sekä skenaariot.
Palvelun ollessa asiantuntijapalvelua, kartoitetaan markkinointia ensin palvelunlaajentamisen riskien ja mahdollisuuksien kautta, jotta voidaan todeta järkevyys markkinoinnin jatkamiseksi. Myös olemassa olevaa tarjontaa tutkitaan sekä markkina-alueella toimivia kilpailijoita.
Tutkimusongelmaksi opinnäytetyössä voidaan yksiselitteisesti kirjata palvelun kysynnän kasvattaminen, jonka osalta tutkitaan kysyntään vaikuttavia asioita, siinä rinnalla pitäen toiminnan kannattavuutta. Näitä ovat esimerkiksi vallitseva markkinatilanne ja yleisesti käytetyt mallit ja ratkaisut, joissa yrityksen asiakaskunta sijaitsee.
Palvelu on rakentamisen alalla jo olemassa oleva, vähemmän käytetty projektinjohtopalvelu, jonka käyttäminen on perusteltua tietyissä rakennustyypeissä sekä asiakassegmenteissä. Tutkimuksen tarkoituksena on myös selventää tätä asiakaskuntaa ja pohtia käyttäjälähtöisyyttä myös tulevaisuuden osalta; mitkä ovat siellä olemassa olevat uhkakuvat sekä skenaariot.
Palvelun ollessa asiantuntijapalvelua, kartoitetaan markkinointia ensin palvelunlaajentamisen riskien ja mahdollisuuksien kautta, jotta voidaan todeta järkevyys markkinoinnin jatkamiseksi. Myös olemassa olevaa tarjontaa tutkitaan sekä markkina-alueella toimivia kilpailijoita.
Tutkimusongelmaksi opinnäytetyössä voidaan yksiselitteisesti kirjata palvelun kysynnän kasvattaminen, jonka osalta tutkitaan kysyntään vaikuttavia asioita, siinä rinnalla pitäen toiminnan kannattavuutta. Näitä ovat esimerkiksi vallitseva markkinatilanne ja yleisesti käytetyt mallit ja ratkaisut, joissa yrityksen asiakaskunta sijaitsee.