Facebook-markkinoinnin hyödyntäminen yrityksen B2C-myynnin tehostamiseksi
Johnsson, Jasmin (2021)
Johnsson, Jasmin
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112521727
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112521727
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee yhtä nykypäivän markkinointistrategian tärkeimmistä asioista eli digitaalista markkinointia ja ennen kaikkea markkinointia sosiaalisen median kanavan, Facebookin avulla. Facebook on yksi nykypäivän suosituimmista mainonnan väylistä ja se tarjoaakin yritykselle ainutlaatuisen mahdollisuuden asiakkaiden tavoittamiseen.
Työn tietoperustassa avataan tarkemmin digitaalista markkinointia, sekä sen tarjoamia hyö-tyjä ja mahdollisuuksia yrityksille. Tämän jälkeen paneudutaan enemmän Facebookiin, sekä sen syntyyn että nykytilanteeseen ja erilaisiin mainonnan keinoihin, joita se mahdollistaa. Työssä tutustutaan myös lyhyesti asiakassegmentointiin, joka on tärkeä vaihe onnistu-neessa Facebook mainonnassa. Työn tietoperusta pohjautuu pääasiassa mahdollisimman ajankohtaisiin kirjallisuuslähteisiin, sekä muutamaan internet lähteeseen.
Tietoperusta luo pohjan työn tulokselle, eli Facebook markkinoinnin oppaalle. Opas toimii tiiviinä pakettina ja käsikirjana työn toimeksiantajayritykselle, josta yritys saa peruskäsityk-sen siitä, mitä kaikkea mainonnan väylänä käytettynä Facebook mahdollistaa. Opas on personoitu toimeksiantajayrityksen näköisesti, sekä se ottaa osittain huomioon yrityksen tämänhetkisen tilanteen ja tulevaisuuden tavoitteet.
Opinnäytetyö on toteutettu 2021 toukokuun ja 2021 lokakuun välisenä aikana.
Työn tietoperustassa avataan tarkemmin digitaalista markkinointia, sekä sen tarjoamia hyö-tyjä ja mahdollisuuksia yrityksille. Tämän jälkeen paneudutaan enemmän Facebookiin, sekä sen syntyyn että nykytilanteeseen ja erilaisiin mainonnan keinoihin, joita se mahdollistaa. Työssä tutustutaan myös lyhyesti asiakassegmentointiin, joka on tärkeä vaihe onnistu-neessa Facebook mainonnassa. Työn tietoperusta pohjautuu pääasiassa mahdollisimman ajankohtaisiin kirjallisuuslähteisiin, sekä muutamaan internet lähteeseen.
Tietoperusta luo pohjan työn tulokselle, eli Facebook markkinoinnin oppaalle. Opas toimii tiiviinä pakettina ja käsikirjana työn toimeksiantajayritykselle, josta yritys saa peruskäsityk-sen siitä, mitä kaikkea mainonnan väylänä käytettynä Facebook mahdollistaa. Opas on personoitu toimeksiantajayrityksen näköisesti, sekä se ottaa osittain huomioon yrityksen tämänhetkisen tilanteen ja tulevaisuuden tavoitteet.
Opinnäytetyö on toteutettu 2021 toukokuun ja 2021 lokakuun välisenä aikana.