Haku
Viitteet 1-10 / 119
Indoor Visible Light Communication Prototyping
(2022)
This project is primarily comprised of research on Visible light communication systems and methods for developing two prototypes in order to test out the link between them.
This is accomplished using various components ...
Automatic Music Genre Classification - Supervised Learning Approach
(2022)
Modern digital music libraries are huge. Searching and retrieving requested piece of music is challenging. Genre is used for identifying music. A computer utilising Machine Learning (ML) model can automatically classify a ...
Materiaalitehokkuuden kehittäminen uudisrakentamisessa
(2022)
Tämä opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä SRV Rakennus Oy:lle. Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli parantaa työmaiden materiaalintehokkuuden kehittämistä eri työvaiheissa sekä niiden jälkeistä materiaalin kierrätystä. Työstä ...
3D-tulostamisen hyödyntäminen ajoneuvoteollisuudessa
(2022)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia 3D-tulostamisen hyödyntämistä ajoneuvoteollisuudessa. Työssä tarkastellaan 3D-tulostamisen eri menetelmiä, kustannustehokkuutta, ympäristövaikutuksia sekä tulevaisuudennäkymiä. ...
Implementing Security Monitoring at Small and Medium sized Businesses
(2022)
The internet is not a safe place, threat actors are exploiting vulnerabilities to compromise companies and either stealing their data or demanding ransom to release encryption keys to crypto locked files. This is an all ...
Stranded-animaatioelokuvan foley-äänet
(2022)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka foley-ääniä voi hyödyntää animaatioelokuvan äänikerronnassa. Opinnäytetyössä luodaan käsitystä siitä, mitä foley-äänet ovat ja miten niitä voidaan tehdä käytännössä. ...
Luovuus YouTubessa : YouTuben sisällöntuottajien näkökulmia alustan vaikutuksesta luovuuteen
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää miten, YouTube-videoalustan sisällöntuottajat kokevat alustan vaikuttavan luovuuteensa. Työssä kartoitetaan, kokevatko sisällöntuottajat vaikutukset rajoittavina vai mahdollistavina, ...
Microserviced ETL System in a Healthcare Environment
(2022)
The aim of the study was to create a prototype ETL system to be used to develop the reporting capabilities for THS, specifically on one product. THS is a Japanese technology company specialising in eye health applications ...
Sisätilapaikannus ja lisätyn todellisuuden sovelluksen prototyyppi
(2022)
Insinöörityön tarkoituksena oli konenäköön perustuvan sisäpaikannusteknologian testaaminen ja kehitys. Tavoitteena oli tuottaa teknologian kehittäneelle yritykselle käytännön tietoa järjestelmän toiminnasta, testata sille ...
Mitä minä itse haluan? : Muistikuntoutujat kehittäjäkumppaneina muistikorttelikonseptin palveluiden suunnittelussa.
(2022)
Tämän monimuotoisen opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa tietoa muistikuntoutujien sekä heidän tukiverkostojensa hyvinvointia tukevista palveluntarpeista. Tavoitteena on, että saatua tietoa hyödynnetään kehitteillä ...