Haku
Viitteet 1-10 / 10
Fotogrammetria peliassetin valmistuksessa : Visuaalisen videopeliympäristön luominen valokuvien avulla
(2020)
Toiminnallinen opinnäytetyöni käsitteli videopeliassettien tekemistä fotogrammetriatekniikalla käyttäen apuna ilmaisia Meshroom- ja Blender 3D -mallinnusohjelmia. Tutkimukseni keskittyi yksittäisen assetin luomisprosessiin ...
Tatuointien toteutus
(2023)
Käsittelin tässä opinnäytetyössä, kuinka opettelin toteuttamaan tatuointeja. Työn tarkoituksena oli kehittää omaa osaamistani. Ja tutkimus kysymyksenä oli miten voin kehittää omaa osaamistani.
Käsittelen työssä, kuinka ...
Maskotin suunnittelu kunnalle : City of Snowman
(2022)
Opinnäytetyöni päätavoitteena oli luoda toimiva maskotti kunnalle brändiä seuraten. Tarkoitukseni oli tutkia mikä tekee maskotista toimivan ja miten siitä saa brändille sopivan.
Toimeksiantajani opinnäytetyössäni on ...
Modulaaristen rakennusten toteutus peliprojektiin : Scavenger Strongholdsin suunnittelu ja toteutus
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda pelikäyttöön valmis assettikokonaisuus, jolla voidaan luoda valmiita peliympäristöjä. Assetteihin kuuluu 3D-mallinnettuja ja teksturoituja rakennuksia ja yksityiskohtamalleja, sekä ...
Elämää Barcelonassa : sekatekniikalla työstetyn sarjakuvakirjan suunnittelu
(2023)
Taiteellisena tutkimuksena toteutetussa opinnäytetyössäni suunnittelin luonnoksen sarjakuvakirjasta. Kuvituksissani ja opinnäytetyössäni pyrin vastaamaan kysymykseen, miten suunnitella sarjakuvakirja sekatekniikalla. Lisäksi ...
Värin vaikutus kuvituksen tunnelman luomisessa : tunnelman muuttuminen värin ja valon mukaan
(2023)
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli tutkia värin ja valon vaikutusta kuvituksen tunnelman luomisessa. Keskeinen tutkimuskysymys oli, kuinka kuvituksen tunnelma muuttuu valon ja värin mukana. Tavoitteenani oli havainnollistaa ...
Digitaalisen teoksen jatkotyöstäminen analogisessa muodossa
(2023)
Opinnäytetyöni suunnitelmana oli kokeilla erilaisia tekniikoita, joita käyttäen digitaalisesti työstettyä teosta voisi jatkotyöstää analogisessa muodossa näin leimaten sen uniikiksi kappaleeksi ja tehden siitä lähestyttävämmän ...
Teeman ja tekniikan vuorovaikutus : ihmiskeho ja heijastustekniikka
(2022)
Opinnäytetyössäni tutkin taiteen teon prosessia toteuttamalla installaation. Tutkimus keskittyi ihmiskehoteeman ja heijastustekniikan vuorovaikutukseen. Päätarkoituksena oli tutkia, miten kehoteema ja heijastustekniikka ...
Menestyksen edellytyksiä Webtoonissa: nettisarjakuvan toteutus ja julkaisu
(2022)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli auttaa nettisarjakuvista kiinnostuneita taiteilijoita ja kehittää myös omaa työskentelyäni. Tutkimus sisälsi eri kokoisia yleisöjä saavuttaneiden Webtoon-käyttäjien haastatteluja ja ...
Vilma, kolmiulotteinen VTuber : kolmiulotteisen virtuaalisen tubettaja-hahmon tekeminen
(2024)
Opinnäytetyössäni vertailtiin kolmiulotteisen virtuaalisen tubettajan eli VTuberin tekemistä Blenderillä ja VRoid Studiolla. Tutkin, mitä positiivisia ja negatiivisia puolia hahmon luomisella on vertailtavissa ohjelmissa. ...