Facebook-mainonnan nykytila mainonnan suunnittelijan näkökulmasta
Riutta, Christian (2022)
Riutta, Christian
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205128852
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205128852
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee sitä, miten Facebook-mainonta on vuosien saatossa kehittynyt ja mitä mainonnan suunnittelijan tulee ottaa huomioon suunnitellessaan mainontaa Facebookiin. Työssä perehdytään Facebook-mainonnan lyhyeen historiaan, sen tärkeimpiin työkaluihin, sekä mainonnan ammattilaisen osuuteen jatkuvasti automatisoituvassa ja muuttuvassa toimintaympäristössä.
Työn toissijaisena tavoitteena on selvittää tavoittaako Facebook-mainonta yhä nuoria kuluttajia ja millä mainonnallisilla keinoilla Facebook-mainontaa on kustannustehokasta tehdä.
Opinnäytetyössä hyödynnetään useita lähteitä sekä henkilöhaastattelua. Facebookin jatkuvan kehityksen vuoksi työn sisältö on altis muutoksille.
Opinnäytetyön tuloksena saadaan käsitys Facebook-mainonnan nykytilasta sekä siitä, mitkä Facebookin tarjoamat työkalut ovat mainostajalle ja mainonnan suunnittelijalle tärkeitä. Työn lopputuloksena todetaan onnistuvan Facebook-mainonnan olevan riippuvainen automaatiosta, algoritmeista, ihmisen luovuudesta, sekä mainonnan käsitteiden tuntemisesta.
Työn toissijaisena tavoitteena on selvittää tavoittaako Facebook-mainonta yhä nuoria kuluttajia ja millä mainonnallisilla keinoilla Facebook-mainontaa on kustannustehokasta tehdä.
Opinnäytetyössä hyödynnetään useita lähteitä sekä henkilöhaastattelua. Facebookin jatkuvan kehityksen vuoksi työn sisältö on altis muutoksille.
Opinnäytetyön tuloksena saadaan käsitys Facebook-mainonnan nykytilasta sekä siitä, mitkä Facebookin tarjoamat työkalut ovat mainostajalle ja mainonnan suunnittelijalle tärkeitä. Työn lopputuloksena todetaan onnistuvan Facebook-mainonnan olevan riippuvainen automaatiosta, algoritmeista, ihmisen luovuudesta, sekä mainonnan käsitteiden tuntemisesta.