3D Web-sovelluksissa
Pesola, Tuomas (2014)
Pesola, Tuomas
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304175406
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304175406
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia Javascript:n 3D-tekniikoita selainkäytössä. Tarkempana tavoitteena on kartoittaa WebGL:n mahdollisuuksia ja mahdollisia ongelmia sen nykyisessä tilassa. Tarkoitus oli myös luoda yksinkertaisia ohjelmia, joiden avulla WebGL:n parissa kaytettyjä tekniikkoja voidaan demonstroida.
Lopputulos oli muutama WebGL:n eri osa-alueita esittavä demo, jotka mielestäni selittävät tekniikan perusperiaatteita varsin hyvin. Demot esittävät kuinka WebGL:n avulla saavutetaan toimiva fysiikka. Kuinka eri objektien transformaatiot toimivat sekä kuinka voidaan tuoda omia 3D-malleja WebGL:n.
Lopputulos oli muutama WebGL:n eri osa-alueita esittavä demo, jotka mielestäni selittävät tekniikan perusperiaatteita varsin hyvin. Demot esittävät kuinka WebGL:n avulla saavutetaan toimiva fysiikka. Kuinka eri objektien transformaatiot toimivat sekä kuinka voidaan tuoda omia 3D-malleja WebGL:n.